برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1390 , دوره  2 , شماره  ويژه نامه ; از صفحه 137 تا صفحه 149 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه بين کمال گرايي و خودپنداره تحصيلي با توجه به نقش واسطه اي اهمال کاري تحصيلي در دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ارسنجان
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسي رابطه کمالگرايي و خودپنداره تحصيلي با توجه به نقش واسطه اي اهمال کاري تحصيلي در دانشجويان انجام شده است. اين پژوهش از نوع مطالعات همبستگي است. نمونه پژوهش حاضر شامل 187 نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد دزفول بودند که به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. ميزان خودپنداره تحصيلي با مقياس خودپنداره تحصيلي لي يو و وانگ (2005)، کمال گرايي با مقياس کمال گرايي هويت و فلت (1991) و اهمال کاري تحصيلي با مقياس اهمال کاري لي (1986) اندازه گيري شد. سپس داده ها با استفاده از همبستگي پيرسون و رگرسيون چند متغيره مورد آزمون قرار گرفتند. نتايج پژوهش نشان داد که در بين متغيرهاي پژوهش (کمال گرايي خودمدار، خودپنداره تحصيلي و اهمال کاري تحصيلي) رابطه مثبت و معني دار وجود دارد. همچنين کمال گرايي خودمدار پيش بيني کننده بهتري نسبت به اهمال کاري تحصيلي، براي خودپنداره تحصيلي بود و کمال گرايي جامعه مدار نتوانست اهمال کاري تحصيلي و همچنين خودپنداره تحصيلي را پيش بيني کند. بنابراين تخصيص امکانات آموزشگاهي، جهت شناخت تاثيرات متغيرهاي مورد پژوهش و مشاوره مناسب با دانشجويان و دانش آموزان در اين زمينه، در دانشگاه ها و مدارس ضروري مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

گورویی، م.، و خیر، م.، و هاشمی، ل. (1390). بررسی رابطه بین کمال گرایی و خودپنداره تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان. روشها و مدلهای روان شناختی, 2(ویژه نامه), 137-149. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193777



Vancouver : کپی

گورویی محمد، خیر محمد، هاشمی لادن. بررسی رابطه بین کمال گرایی و خودپنداره تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان. روشها و مدلهای روان شناختی. 1390 [cited 2021July27];2(ویژه نامه):137-149. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193777



IEEE : کپی

گورویی، م.، خیر، م.، هاشمی، ل.، 1390. بررسی رابطه بین کمال گرایی و خودپنداره تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان. روشها و مدلهای روان شناختی, [online] 2(ویژه نامه), pp.137-149. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193777.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 355 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی