برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1390 , دوره  2 , شماره  ويژه نامه ; از صفحه 47 تا صفحه 64 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه سبک هاي شناختي يادگيري دانش آموزان دبيرستاني و هنرستاني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به دنبال تبيين تفاوت سبک هاي شناختي يادگيري دانش آموزان دبيرستاني و هنرستاني و مقايسه بين اين دانش آموزان بود. اين پژوهش از نوع علي - مقايسه اي مي باشد. گروه نمونه مورد مطالعه در اين پژوهش شامل 170 دانش آموز دختر و پسر دبيرستاني و هنرستاني (84 دانش آموز هنرستاني و 86 دانش آموز دبيرستاني) از ناحيه 3 شهر شيراز بود که به شيوه خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شده بودند. پرسشنامه سبک هاي يادگيري کلب به منظور مشخص کردن سبک يادگيري گروه نمونه استفاده شد. نتايج نشان داد که سبک هاي يادگيري دبيرستاني ها بيشتر واگرا و در هنرستاني ها بيشتر انطباق يابنده بود. همچنين نتايج محور عمودي (عيني/ انتزاعي) و افقي (فعال/ تاملي) سبک يادگيري نشان داد که سبک يادگيري دبيرستاني ها بيشتر انتزاعي و سبک يادگيري هنرستاني ها فعال است. دانش آموزان هنرستاني با عملکرد پايين از سبک واگرا و با عملکرد بالا از سبک همگرا استفاده مي کند. دانش آموزان دبيرستاني با عملکرد بالا از سبک يادگيري جذب کننده و با عملکرد پايين از سبک يادگيري واگرا استفاده مي کند. همچنين دانش آموزان دبيرستاني و هنرستاني با عملکرد بالاي تحصيلي فعال تر و انتزاعي تر بودند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پارسایی، ا.، و کاظمی، س.، و سامانی، س. (1390). مقایسه سبک های شناختی یادگیری دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی. روشها و مدلهای روان شناختی, 2(ویژه نامه), 47-64. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193763



Vancouver : کپی

پارسایی اعظم، کاظمی سلطانعلی، سامانی سیامک. مقایسه سبک های شناختی یادگیری دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی. روشها و مدلهای روان شناختی. 1390 [cited 2021July28];2(ویژه نامه):47-64. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193763



IEEE : کپی

پارسایی، ا.، کاظمی، س.، سامانی، س.، 1390. مقایسه سبک های شناختی یادگیری دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی. روشها و مدلهای روان شناختی, [online] 2(ویژه نامه), pp.47-64. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193763.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 207 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی