4 SID.ir | تاثير رسانه ها در تبليغ سبک زندگي غربي با تاکيد بر الگوي پوشش غربي

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تاثير رسانه ها در تبليغ سبک زندگي غربي با تاکيد بر الگوي پوشش غربي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

تحقيق حاضر با توجه به گسترش رسانه ها و وسايل ارتباط جمعي و تاثير مستقيم و غيرقابل انکار آنها بر زندگي افراد جامعه در تمامي زمينه ها، از جمله: رفتارها، عادات، هنجارها و ... با استفاده از نظرهاي دبيران و سردبيران «باشگاه خبرنگاران جوان» و با هدف بررسي و ارزيابي نظرهاي اين رسانه به عنوان يک خبرگزاري در خصوص تاثير رسانه ها بر ترويج مد و مدگرايي انجام پذيرفته است. در اين پژوهش تلاش شده است با اثبات نقش کليدي رسانه ها بر ترويج مد و مدگرايي و کسب نظرهاي متخصصان حوزه رسانه به آسيب شناسي اين مساله پرداخته شود و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.
در اين تحقيق که با روش پيمايشي انجام شد، نمونه گيري صورت نگرفت و کليه دبيران و سردبيران باشگاه خبرنگاران جوان به شيوه «کل شماري» مورد سنجش قرار گرفتند. پرسشنامه محقق ساخته اي در اختيار پاسخ گويان گذاشته شد. بعد از جمع آوري پرسشنامه ها، داده ها با نرم افزار
SPSS تجزيه و تحليل شدند و نتايج زير به دست آمد:
متغيرهاي تحقيق در حوزه هاي استفاده از «رسانه هاي داخلي» و «رسانه هاي خارجي» به عنوان متغيرهاي مستقل و گرايش به سمت «مد و مدگرايي»، تاثير گرايش هاي «برنامه سازان» و «مدهاي ايراني» به عنوان متغيرهاي وابسته تقسيم شده بودند. و روابط ميان اين متغيرها و ترويج مدگرايي در کشور مورد بررسي و آزمون قرار گرفت که آزمون فرضيه هاي پژوهش نشان دهنده اين موضوع بود که اکثريت رابطه هاي مطرح شده در اين پژوهش معنادار و در جهت مستقيم بوده است و سطوح ارزيابي اين رابطه ها اکثريت متوسط و بعضا پايين بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 614
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی