برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مميزي کيفيت آموزش موسسات آموزش عالي در قالب مدل مديريت کيفيت فراگير با رويکرد فازي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد، یزد، ایران
 
چکیده: 

آموزش عالي به عنوان موتور محرکه پيشرفت جوامع امروزي بخش اعظمي از تحقيقات سازماني را به خود اختصاص داده است. اما مدلها و روشهاي مميزي کيفيت در اين موسسات همواره محل بحث و اختلاف بوده است. هدف مقاله حاضر ارائه چارچوبي براي ارزيابي کيفيت موسسات آموزش عالي با بهره گيري از رويکرد فازي و عبارات کلامي به عنوان مفاهيم نوين مميزي بود. در اين چارچوب، عناصر مديريت کيفيت فراگير در دو بخش توانمندسازها و نتايج دسته بندي و روش شفاف و ساده اي براي ارزيابي آنها ارائه شده است. اين پژوهش از نظر رويکرد کلي کاربردي بوده و با استراتژي پيمايشي اجرا شده است. جامعه آماري اعضاي هيات علمي دانشگاه يزد به تعداد 329 نفر بود که با استفاده از دقت 0.15، واريانس 1.5 و سطح اطمينان 0.95 تعداد 145 نمونه انتخاب شدند. پايايي پرسشنامه با استفاده از آلفاي کرونباخ (83%) و روايي سازه آن با استفاده از فن تحليل عاملي بررسي شد. نتايج بررسي با استفاده از روش تاپسيس فازي نشان داد که کيفيت آموزش در دانشگاه يزد نسبت به ساير ابعاد از وضعيت خوبي برخوردار است و استراتژي و خط مشي در کمترين مقدار در بين گزينه ها قرار دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زنجیرچی، س.، و حاجی مرادی، ا. (1391). ممیزی کیفیت آموزش موسسات آموزش عالی در قالب مدل مدیریت کیفیت فراگیر با رویکرد فازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی, 18(4 (66)), 25-47. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193635



Vancouver : کپی

زنجیرچی سیدمحمود، حاجی مرادی احمد. ممیزی کیفیت آموزش موسسات آموزش عالی در قالب مدل مدیریت کیفیت فراگیر با رویکرد فازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1391 [cited 2021August04];18(4 (66)):25-47. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193635



IEEE : کپی

زنجیرچی، س.، حاجی مرادی، ا.، 1391. ممیزی کیفیت آموزش موسسات آموزش عالی در قالب مدل مدیریت کیفیت فراگیر با رویکرد فازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی, [online] 18(4 (66)), pp.25-47. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193635.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 72 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی