برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير پيش سازمان دهنده مقايسه اي بر پيشرفت درس رياضي اول دبيرستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* آموزش و پرورش قم
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش، تاثير پيش سازمان دهنده مقايسه اي بر پيشرفت درس رياضي اول دبيرستان بوده است. براي اين منظور نمونه اي به حجم 63 نفر از دانش آموزان دختر دبيرستان هاي ناحيه 1 شهر قم در سال تحصيلي 89-88 به صورت تصادفي در قالب 2 کلاس انتخاب شدند، که روش نمونه گيري خوشه اي بوده و نوع طرح پژوهش نيمه تجربي است، که حجم نمونه به وسيله فرمول کوکران 63 دانش آموز برآورد گرديد، که در دو گروه کنترل (31 نفر) گروه آزمايش (32 نفر) تقسيم شدند، ابتدا گروه ها از نظر بهره هوش در پيشرفت درس رياضي همسان سازي شدند. از 2 گروه، پيش آزمون که پرسش هاي هماهنگ محقق ساخته بود، گرفته شد. که تفاوت معني داري وجود نداشت. براي سنجش تاثير متغير وابسته، طرح درس بر اساس پيش سازمان دهنده مقايسه اي، براي آموزش گروه آزمايش، براي 8 جلسه تدريس 90 دقيقه اي رياضي اول تدوين شد. و گروه کنترل به شيوه سنتي و معمولي تدريس گرديد. سپس از هر دو گروه پس آزمون (به وسيله آزمون محقق ساخته) گرفته شد. نتايج استخراج شده از نرم افزار Spss و t-test نشان داد، بين عملکرد دو گروه در سطح کمتر از 0.05 تفاوت معني داري وجود دارد، يعني تدريس به روش پيش سازمان دهنده مقايسه اي در پيشرفت درس رياضي اول دبيرستان تاثير زياد داشته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عرفانی نژاد، ا.، و خجسته، م. (1392). تاثیر پیش سازمان دهنده مقایسه ای بر پیشرفت درس ریاضی اول دبیرستان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 4(1 (پیاپی 13)), 127-146. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193609



Vancouver : کپی

عرفانی نژاد ابوالفضل، خجسته معصومه. تاثیر پیش سازمان دهنده مقایسه ای بر پیشرفت درس ریاضی اول دبیرستان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1392 [cited 2021July27];4(1 (پیاپی 13)):127-146. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193609



IEEE : کپی

عرفانی نژاد، ا.، خجسته، م.، 1392. تاثیر پیش سازمان دهنده مقایسه ای بر پیشرفت درس ریاضی اول دبیرستان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, [online] 4(1 (پیاپی 13)), pp.127-146. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193609.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 159 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی