برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير مشاوره شغلي گروهي به روش يادگيري کرومبولتز بر خودکارآمدي، باورهاي ناکارآمد حرفه اي و باور به مهارت هاي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

اين پژوهش، با هدف بررسي تاثير مشاوره شغلي گروهي به روش يادگيري کرومبولتز بر خودکارآمدي، باورهاي ناکارآمد حرفه اي و باور به مهارت هاي دانش آموزان سال اول دبيرستان به مرحله اجرا درآمد. روش پژوهش، روش نيمه تجربي با طرح پيش آزمون، پس آزمون همراه با گروه آزمايش و کنترل بود. جامعه آماري پژوهش، دانش آموزان سال اول دبيرستان در استان چهار محال و بختياري در سال تحصيلي 90-89 با حجم نمونه 34120 نفر بودند که به صورت تصادفي چند مرحله اي از بين آنها تعداد 64 دانش آموز دختر و پسر انتخاب و در 2 گروه آزمايش (n=32) و کنترل (n=32) گمارده شدند. هر دو گروه آزمايش و کنترل طي سه مرحله پيش آزمون، پس آزمون و پيگيري 3 ماهه پرسشنامه هاي خودکارآمدي، باورهاي ناکارآمد حرفه اي و باور به مهارت ها را تکميل کردند. ضمنا گروه آزمايش طي 9 جلسه 90 دقيقه اي مشاوره شغلي گروهي به روش يادگيري کرومبولتز را دريافت کردند. نتايج تحليل کواريانس چند متغيري نشان داد، ارائه مشاوره شغلي به روش يادگيري کرومبولتز در مقايسه با گروه کنترل موجب افزايش ميانگين نمرات خودکارآمدي و کاهش ميانگين نمرات باورهاي ناکارآمد حرفه اي شده است (P<0.01). هم چنين از بين 6 حيطه باور به مهارت ها نيز حيطه هاي واقع گرا و جستجوگر در اثر ارائه مشاوره شغلي تفاوت معنادار پيدا کردند (P<0.05). در ضمن، نتايج تحليل کواريانس چند متغيري نشان داد که پس از گذشت 3 ماه، تاثير مشاوره شغلي گروهي بر بهبود ميانگين نمرات خودکارآمدي و باورهاي ناکارآمد حرفه اي پايدار بوده است (P<0.01).

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جلالی، د.، و آقایی، ا.، و نظری، ف. (1392). تاثیر مشاوره شغلی گروهی به روش یادگیری کرومبولتز بر خودکارآمدی, باورهای ناکارآمد حرفه ای و باور به مهارت های دانش آموزان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 4(1 (پیاپی 13)), 109-126. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193607



Vancouver : کپی

جلالی داریوش، آقایی اصغر، نظری فرحناز. تاثیر مشاوره شغلی گروهی به روش یادگیری کرومبولتز بر خودکارآمدی, باورهای ناکارآمد حرفه ای و باور به مهارت های دانش آموزان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1392 [cited 2021July31];4(1 (پیاپی 13)):109-126. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193607



IEEE : کپی

جلالی، د.، آقایی، ا.، نظری، ف.، 1392. تاثیر مشاوره شغلی گروهی به روش یادگیری کرومبولتز بر خودکارآمدی, باورهای ناکارآمد حرفه ای و باور به مهارت های دانش آموزان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, [online] 4(1 (پیاپی 13)), pp.109-126. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193607.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 108 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی