برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

پيش بيني خلاقيت دانش آموزان با توجه به متغيرهاي حمايت خودمختاري ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسيت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به منظور تعيين رابطه حمايت خودمختاري ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسيت با خلاقيت دانش آموزان انجام شده است. در اين راستا نمونه اي به حجم 500 نفر از ميان دانش آموزان دختر و پسر پايه سوم مقطع متوسطه شهر زاهدان با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شد و فرم کلامي (الف و ب) آزمون تفکر خلاق تورنس (1992) و پرسشنامه معلم به عنوان بافت اجتماعي بلمونت و همکاران (1992) به روش گروهي توسط افراد گروه نمونه تکميل شد. اعتبار و روايي پرسشنامه هاي مذکور با استفاده از روش هاي روايي همگرا، اجراي فرم موازي، محاسبه آلفاي کرونباخ، بازآزمايي و تحليل عامل تاييدي احراز گرديد. يافته هاي حاصل از تحليل رگرسيون چند متغيره حاکي از اين بود که متغيرهاي حمايت خودمختاري ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسيت رابطه مثبت و معناداري با خلاقيت دارند. همچنين نتايج حاصل بيانگر برتري دختران بر پسران در خلاقيت است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مرزیه، ا.، و اژه ای، ج.، و حجازی، ا.، و قاضی طباطبایی، س. (1391). پیش بینی خلاقیت دانش آموزان با توجه به متغیرهای حمایت خودمختاری ادراک شده, ساختار ادراک شده و جنسیت. مطالعات روانشناسی تربیتی, 9(16), 131-148. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193424



Vancouver : کپی

مرزیه افسانه، اژه ای جواد، حجازی الهه، قاضی طباطبایی سیدمحمود. پیش بینی خلاقیت دانش آموزان با توجه به متغیرهای حمایت خودمختاری ادراک شده, ساختار ادراک شده و جنسیت. مطالعات روانشناسی تربیتی. 1391 [cited 2022January29];9(16):131-148. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193424



IEEE : کپی

مرزیه، ا.، اژه ای، ج.، حجازی، ا.، قاضی طباطبایی، س.، 1391. پیش بینی خلاقیت دانش آموزان با توجه به متغیرهای حمایت خودمختاری ادراک شده, ساختار ادراک شده و جنسیت. مطالعات روانشناسی تربیتی, [online] 9(16), pp.131-148. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193424.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 214 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی