5 SID.ir | پيش بيني خلاقيت دانش آموزان با توجه به متغيرهاي حمايت خودمختاري ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسيت

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

پيش بيني خلاقيت دانش آموزان با توجه به متغيرهاي حمايت خودمختاري ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسيت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور تعيين رابطه حمايت خودمختاري ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسيت با خلاقيت دانش آموزان انجام شده است. در اين راستا نمونه اي به حجم 500 نفر از ميان دانش آموزان دختر و پسر پايه سوم مقطع متوسطه شهر زاهدان با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شد و فرم کلامي (الف و ب) آزمون تفکر خلاق تورنس (1992) و پرسشنامه معلم به عنوان بافت اجتماعي بلمونت و همکاران (1992) به روش گروهي توسط افراد گروه نمونه تکميل شد. اعتبار و روايي پرسشنامه هاي مذکور با استفاده از روش هاي روايي همگرا، اجراي فرم موازي، محاسبه آلفاي کرونباخ، بازآزمايي و تحليل عامل تاييدي احراز گرديد. يافته هاي حاصل از تحليل رگرسيون چند متغيره حاکي از اين بود که متغيرهاي حمايت خودمختاري ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسيت رابطه مثبت و معناداري با خلاقيت دارند. همچنين نتايج حاصل بيانگر برتري دختران بر پسران در خلاقيت است.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 211
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی