برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي وضعيت رابط کاربري گرافيکي وب سايت هاي کودک و نوجوان در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد همدان
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسي وضعيت رابط کاربري گرافيکي وب سايت هاي کودک و نوجوان در ايران انجام گرفته است و هدف از انجام آن کمک به کودکان، نوجوانان و کتابداران کودک و نوجوان براي گزينش وب سايت هاي مناسب و هم چنين ياري به طراحان جهت ايجاد اين گونه وب سايت ها است. اين پژوهش وضعيت بيست وب سايت فارسي زبان کودک و نوجوان را از نظر ويژگي هاي ظاهري و فني (رابط کاربري گرافيکي) با استفاده از يک سياهه ارزيابي شامل شصت مولفه (معيار) بررسي مي کند. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد %65.5 از اين مولفه ها در وب سايت ها رعايت شده اند؛ همچنين روشن مي شود از لحاظ رعايت معيارهاي رابط کاربري گرافيکي، وب سايت «نونهال» با 49.5 امتياز در رتبه اول، وب سايت هاي «رشد» و «صفربيست» با 44.5 امتياز به طور مشترک در رتبه دوم و وب سايت «کودکانه» با 43 امتياز در رتبه سوم قرار گرفته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سلیمی، ز.، و غفاری، س. (1391). بررسی وضعیت رابط کاربری گرافیکی وب سایت های کودک و نوجوان در ایران. مطالعات ادبیات کودک, 3(2 (پیاپی 6)), 25-40. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193422



Vancouver : کپی

سلیمی زینب، غفاری سعید. بررسی وضعیت رابط کاربری گرافیکی وب سایت های کودک و نوجوان در ایران. مطالعات ادبیات کودک. 1391 [cited 2021September28];3(2 (پیاپی 6)):25-40. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193422



IEEE : کپی

سلیمی، ز.، غفاری، س.، 1391. بررسی وضعیت رابط کاربری گرافیکی وب سایت های کودک و نوجوان در ایران. مطالعات ادبیات کودک, [online] 3(2 (پیاپی 6)), pp.25-40. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193422.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 308 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی