برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش مهارت هاي دوست يابي به کودکان و آموزش از طريق والدين بر افزايش کيفيت دوستي دختران داراي مشکل در روابط با همگنان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسي تاثير آموزش مهارت هاي دوست يابي به کودکان و آموزش به آنان از طريق والدين بر افزايش کيفيت دوستي، در کودکان داراي مشکل در روابط با همگنان انجام پذيرفت. نمونه مورد بررسي شامل 27 دانش آموز دختر پايه هاي چهارم و پنجم ابتدايي شهر اصفهان بود که در طبقه بندي همگنان در گروه کودکان مورد غفلت و يا کودکان طردشده کناره گير قرار مي گرفتند. اين نمونه در سه گروه، شامل دو گروه آزمايش و يک گروه گواه جايگزين شدند. براي انتخاب گروه نمونه از جامعه سنجي استفاده شد و سپس آزمون کيفيت دوستي در پيش آزمون و پس آزمون توسط افراد تکميل شد. آموزش مهارت هاي دوست يابي در 9 جلسه به صورت آموزش مستقيم به کودکان بر روي گروه آزمايش (1) و در 8 جلسه از طريق آموزش به والدين بر روي گروه آزمايش (2) انجام گرفت و گروه گواه هيچ آموزشي دريافت نکردند. جهت تحليل داده ها از آزمون تحليل کواريانس استفاده شد. بر اساس نتايج تحليل کواريانس، ميانگين نمرات کيفيت دوستي در گروه هاي آزمايش (1) به طور معناداري نسبت به گروه گواه افزايش يافت (0.05). در حالي که آموزش از طريق والدين (گروه آموزشي 2) تفاوت معني داري را نسبت به گروه گواه نشان نداد. بنابراين، نتايج حاکي از آن است که آموزش مستقيم مهارت هاي دوست يابي به کودکان، باعث افزايش کيفيت دوستي در آنان مي شود و آموزش از طريق والدين به اندازه آموزش مستقيم در افزايش کيفيت دوستي در آنان اثربخش نيست.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

امیری، ش.، و الهی دوست، ا.، و مولوی، ح. (1391). تاثیر آموزش مهارت های دوست یابی به کودکان و آموزش از طریق والدین بر افزایش کیفیت دوستی دختران دارای مشکل در روابط با همگنان. مطالعات روانشناسی تربیتی, 9(16), 1-16. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193401



Vancouver : کپی

امیری شعله، الهی دوست الهه، مولوی حسین. تاثیر آموزش مهارت های دوست یابی به کودکان و آموزش از طریق والدین بر افزایش کیفیت دوستی دختران دارای مشکل در روابط با همگنان. مطالعات روانشناسی تربیتی. 1391 [cited 2021August02];9(16):1-16. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193401



IEEE : کپی

امیری، ش.، الهی دوست، ا.، مولوی، ح.، 1391. تاثیر آموزش مهارت های دوست یابی به کودکان و آموزش از طریق والدین بر افزایش کیفیت دوستی دختران دارای مشکل در روابط با همگنان. مطالعات روانشناسی تربیتی, [online] 9(16), pp.1-16. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193401.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 950 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی