برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  10 , شماره  30 ; از صفحه 19 تا صفحه 31 .
 
عنوان مقاله: 

حذف اثر جرم شتاب سنج ها از توابع پاسخ فرکانسي با استفاده از الگوريتم تغيير جرم بهينه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

آناليز مودال يک دانش در حال توسعه در زمينه مطالعه خواص ديناميکي سازه ها مي باشد. در عمل مدل هايي که بوسيله آزمايش مودال ايجاد مي شوند، با مشکلات زيادي مواجه هستند. يکي از دلايل کاهش دقت در آزمايش مودال خطاهايي است که با استفاده از وسايلي مانند شتاب سنج ها و فنرها ايجاد مي شوند. در اين مقاله، حذف اثر جرم شتاب سنج از پاسخ فرکانسي سازه، مورد بررسي قرار گرفته است. بدين منظور يک استراتژي براي حذف اثر جرم بر مبناي آناليز حساسيت ارائه مي شود. در اين روش مقدار تغيير جرم و محل اندازه گيري پاسخ سازه بر اساس کمترين خطاي حاصل در اصلاح فرکانس، انتخاب مي گردد. به منظور بررسي روش ارائه شده، از مدل يک سيستم جرم و فنر استفاده و استراتژي مذکور بر روي آن پياده سازي شده است. همچنين به منظور بررسي تجربي، يک تير فلزي تحت آزمايش مودال کلاسيک قرار گرفته است و با استفاده از استراتژي پيشنهادي اثر جرم شتاب سنج ها از نتايج آزمايش حذف شده است. نتايج عددي و تجربي حاصل، کارايي الگوريتم ارائه شده را نشان مي دهند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

طالشی انبوهی، ع.، و زمانی، پ.، و آشوری، م.، و خطیبی، م. (1391). حذف اثر جرم شتاب سنج ها از توابع پاسخ فرکانسی با استفاده از الگوریتم تغییر جرم بهینه. مدل سازی در مهندسی, 10(30), 19-31. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193241



Vancouver : کپی

طالشی انبوهی عباس، زمانی پدرام، آشوری محمدرضا، خطیبی محمدمهدی. حذف اثر جرم شتاب سنج ها از توابع پاسخ فرکانسی با استفاده از الگوریتم تغییر جرم بهینه. مدل سازی در مهندسی. 1391 [cited 2021July25];10(30):19-31. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193241



IEEE : کپی

طالشی انبوهی، ع.، زمانی، پ.، آشوری، م.، خطیبی، م.، 1391. حذف اثر جرم شتاب سنج ها از توابع پاسخ فرکانسی با استفاده از الگوریتم تغییر جرم بهینه. مدل سازی در مهندسی, [online] 10(30), pp.19-31. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193241.



 

 
بازدید یکساله 82 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی