مشخصات مقاله عنوان نشریه: مدل سازي در مهندسي اطلاعات شماره: تابستان 1391 , دوره 10 , شماره 29 ; از صفحه 61 تا صفحه 70 . عنوان مقاله: تحليل عددي اثر مجموعه چرخ هاي انواع هواپيماها در تعيين نواحي بحراني روسازي صلب باند فرودگاه نویسندگان: شفابخش غلامعلي*, اكبري عباس, كاشي احسان آدرس: * دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان چکیده: طراحي ضخامت روسازي صلب باند فرودگاه مبتني بر تنش کششي بحراني در زير دال بتني مي باشد. هدف از انجام اين تحقيق تعيين نواحي بحراني دال بتني تحت بارگذاري انواع هواپيماها در محيط سه بعدي اجزا محدود است. در اين مقاله با توجه به مدل سازي هاي سه بعدي صورت گرفته با استفاده از نرم افزار اجزا محدود ABAQUS، مطالعه عددي به منظور تعيين نقش مجموعه چرخ هواپيماهاي مسافربري، تجاري و نظامي بر تنش بحراني وارده بر روسازي و تعيين نواحي بحراني روسازي صلب باند فرودگاه صورت پذيرفته است. بدين منظور آرايش چرخ هاي 148 هواپيماي مختلف در حالات مختلف بارگذاري در لبه و وسط دال بتني مدل سازي شده است. نتايج اين مطالعه بيانگر آنست که در ميان هواپيماهاي مختلفي که در فرودگاه هاي جهان تردد مي کنند، A380F، B777-300ER، C17A وConcorde بيشترين تنش کششي را بر روسازي صلب باند فرودگاه تحميل مي کنند. همچنين در طيف وسيعي از هواپيماها، در حالتي که طول تاير چرخ ها در لبه دال بتني قرار مي گيرد، بحراني ترين تنش در زير دال بتني اتفاق مي افتد. کلید واژه: مطالعه عددي(Q2)روسازي صلب(Q2)باند فرودگاه(Q2)تنش بحراني(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: مطالعه عددي تاثير مشخصات چرخ هواپيماهاي مسافري در ميزان صدمات وارد بر روسازي فرودگاهتاثير دانه بندي مصالح اساس در زهکشي روسازي آسفالتي باند جنوبي فرودگاه بين المللي امام (ره)بررسي عددي رشد ترک بر پايه ضرايب شدت تنش در اثر بارگذاري چرخ هواپيما در روسازي آسفالتي فرودگاهتحليل کارايي و رتبه بندي سيستم فرودگاه هاي کشور با استفاده از رويکرد ارزيابي کارايي متقاطعانتخاب الگوريتم بهينه شبکه عصبي مصنوعي براي تحليل روسازي صلب راه ها مقالات همایشی مرتبط: مواد مصالح و تکنولوژی آسفالت: مقایسه روسازی آسفالتی و بتنی با رویکرد اندازه گیری میزان اثرات خالص سطوح روسازی بر روی دمای محیط شهری (مطالعه موردی شهر اراک)مقایسه فنی و اقتصادی روسازی های بتنی و آسفالتی در مسیر اتوبوس های BRTتحلیل و طراحی روسازی راه: مدیریت روسازی راه ها با رویکرد توسعه پایدارتحلیل و طراحی روسازی راه: ارزیابی تحلیلی تاثیر توزیع تنش غیر یکنواخت و فشار باد چرخ بر تحلیل روسازی آسفالتیتحلیل و طراحی روسازی راه: توسعه شاخص خرابی روسازی بحرانی بر اساس استدلال فازی منظور بکارگیری در سیستم مدیریت روسازی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 121 آخرین های بلاگ تست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متنآیا میان تعداد نویسندگان یک مقاله و تعداد استنادات آن رابطه وجود دارد ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی