برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1391 , دوره  10 , شماره  29 ; از صفحه 61 تا صفحه 70 .
 
عنوان مقاله: 

تحليل عددي اثر مجموعه چرخ هاي انواع هواپيماها در تعيين نواحي بحراني روسازي صلب باند فرودگاه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان
 
چکیده: 
طراحي ضخامت روسازي صلب باند فرودگاه مبتني بر تنش کششي بحراني در زير دال بتني مي باشد. هدف از انجام اين تحقيق تعيين نواحي بحراني دال بتني تحت بارگذاري انواع هواپيماها در محيط سه بعدي اجزا محدود است. در اين مقاله با توجه به مدل سازي هاي سه بعدي صورت گرفته با استفاده از نرم افزار اجزا محدود ABAQUS، مطالعه عددي به منظور تعيين نقش مجموعه چرخ هواپيماهاي مسافربري، تجاري و نظامي بر تنش بحراني وارده بر روسازي و تعيين نواحي بحراني روسازي صلب باند فرودگاه صورت پذيرفته است. بدين منظور آرايش چرخ هاي 148 هواپيماي مختلف در حالات مختلف بارگذاري در لبه و وسط دال بتني مدل سازي شده است. نتايج اين مطالعه بيانگر آنست که در ميان هواپيماهاي مختلفي که در فرودگاه هاي جهان تردد مي کنند، A380F، B777-300ER، C17A وConcorde  بيشترين تنش کششي را بر روسازي صلب باند فرودگاه تحميل مي کنند. همچنين در طيف وسيعي از هواپيماها، در حالتي که طول تاير چرخ ها در لبه دال بتني قرار مي گيرد، بحراني ترين تنش در زير دال بتني اتفاق مي افتد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شفابخش، غ.، و اکبری، ع.، و کاشی، ا. (1391). تحلیل عددی اثر مجموعه چرخ های انواع هواپیماها در تعیین نواحی بحرانی روسازی صلب باند فرودگاه. مدل سازی در مهندسی, 10(29), 61-70. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193219



Vancouver : کپی

شفابخش غلامعلی، اکبری عباس، کاشی احسان. تحلیل عددی اثر مجموعه چرخ های انواع هواپیماها در تعیین نواحی بحرانی روسازی صلب باند فرودگاه. مدل سازی در مهندسی. 1391 [cited 2022January21];10(29):61-70. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193219



IEEE : کپی

شفابخش، غ.، اکبری، ع.، کاشی، ا.، 1391. تحلیل عددی اثر مجموعه چرخ های انواع هواپیماها در تعیین نواحی بحرانی روسازی صلب باند فرودگاه. مدل سازی در مهندسی, [online] 10(29), pp.61-70. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193219.



 

 
بازدید یکساله 84 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی