4 SID.ir | تحليل عددي اثر مجموعه چرخ هاي انواع هواپيماها در تعيين نواحي بحراني روسازي صلب باند فرودگاه

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل عددي اثر مجموعه چرخ هاي انواع هواپيماها در تعيين نواحي بحراني روسازي صلب باند فرودگاه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسي عمران، دانشگاه سمنان
 
چکیده: 

طراحي ضخامت روسازي صلب باند فرودگاه مبتني بر تنش کششي بحراني در زير دال بتني مي باشد. هدف از انجام اين تحقيق تعيين نواحي بحراني دال بتني تحت بارگذاري انواع هواپيماها در محيط سه بعدي اجزا محدود است. در اين مقاله با توجه به مدل سازي هاي سه بعدي صورت گرفته با استفاده از نرم افزار اجزا محدود ABAQUS، مطالعه عددي به منظور تعيين نقش مجموعه چرخ هواپيماهاي مسافربري، تجاري و نظامي بر تنش بحراني وارده بر روسازي و تعيين نواحي بحراني روسازي صلب باند فرودگاه صورت پذيرفته است. بدين منظور آرايش چرخ هاي 148 هواپيماي مختلف در حالات مختلف بارگذاري در لبه و وسط دال بتني مدل سازي شده است. نتايج اين مطالعه بيانگر آنست که در ميان هواپيماهاي مختلفي که در فرودگاه هاي جهان تردد مي کنند، A380F، B777-300ER، C17A وConcorde  بيشترين تنش کششي را بر روسازي صلب باند فرودگاه تحميل مي کنند. همچنين در طيف وسيعي از هواپيماها، در حالتي که طول تاير چرخ ها در لبه دال بتني قرار مي گيرد، بحراني ترين تنش در زير دال بتني اتفاق مي افتد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 184
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی