برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1390 , دوره  9 , شماره  25 ; از صفحه 67 تا صفحه 75 .
 
عنوان مقاله: 

بهبود خنك كاري موتورهاي احتراق داخلي از طريق تغيير الگوي ورودي خنك كننده

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
 
چکیده: 

موتورهاي احتراق داخلي موتورهاي حرارتي هستند كه انتقال حرارت نقش بسيار مهمي در عملكرد و بازده آن ها ايفا مي كند. در يك موتور احتراق داخلي، سيستم خنك كاري مسوول دفع حرارت اضافي موتور است. سيستم خنك كاري يك موتور احتراق داخلي از اجزاي زيادي تشكيل شده اند كه راهگاه خنك كاري بلوك سيلندر و سرسيلندر يكي از آن هاست. در اين مقاله تاثيرات طراحي جديد موقعيت ورودي و خروجي خنك كننده بر روي توزيع دماي بدنه موتور و توان پمپ مورد بررسي قرار مي گيرد. معادلات جرياني و حرارتي به صورت عددي حل مي شوند. پس از شبيه سازي و صحه گذاري جريان خنك كننده در راهگاه خنك كاري، تغييراتي در موقعيت ورودي خنك كننده در نظر گرفته مي شود. نتايج به دست آمده نشان مي دهد كه اختلاف فشار و دبي جريان خنك كننده با در نظر گرفتن اين تغييرات كاهش مي يابد. ايده مطرح شده در اين مقاله مي تواند گام مهمي در راستاي رسيدن به خنك كاري هوشمند موتورهاي احتراق داخلي تلقي گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 224
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی