مشخصات مقاله عنوان نشریه: مدل سازي در مهندسي : تابستان 1391 , دوره 10 , شماره 29 ; از صفحه 19 تا صفحه 31 . عنوان مقاله: طراحي مدل هماهنگي در زنجيره تامين رقابتي با استفاده از رويکرد نظريه بازي با همکاري و بدون همکاري نویسندگان: نعيمي صديق علي, چهارسوقي سيدكمال*, شيخ محمدي مجيد آدرس: * بخش مهندسي صنايع، دانشکده فني و مهندسي، دانشگاه تربيت مدرس چکیده: زنجيره تامين فروشنده - خريدار داراي مکانيسم قيمت عمده فروشي است. به خاطر وجود همين مکانيسم، فروشنده و خريدار اهداف متضادي دارند. به عنوان مثال، به علت پويايي تقاضا در بازار، خريدار ترجيح مي دهد اندازه سفارش هاي متفاوتي از فروشنده داشته باشد تا هزينه نگهداري کمتري بپردازد. در اين تحقيق، مدل هاي مختلف زنجيره تامين فروشنده - خريدار بررسي شده است که در آن رقابت و همکاري وجود دارد. در اين مقاله تقاضاي هر محصول متغير فرض شده است، به طوري که تابعي از قيمت و هزينه تبليغات آن محصول است. مدل هاي ارائه شده، روابط بين خريدار و فروشنده را در دو حالت بازي بدون همکاري و بازي هاي با همکاري در نظر مي گيرند. بازي بدون همکاري در نظر گرفته شده از نوع نش است که در آن خريدار و فروشنده از قدرت يکساني برخوردارند و به طور همزمان تصميم مي گيرند. به علت وجود تضاد در اهداف، مدل هاي خريدار و فروشنده کارايي لازم را ندارند، از اين رو بازي با همکاري براي خريدار و فروشنده ارائه شده است تا هر يک نسبت به حالت بدون همکاري سود بيشتري عائدشان گردد. در پايان تعدادي مثال نيز براي مقايسه بين مدل هاي با همکاري و بدون همکاري ارائه شده است. كلید واژه: زنجيره تامين رقابتي(Q2)هماهنگي(Q2)بازي نش(Q2)بازي با همکاري(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: زمانبندیتکرارقافیهردیف ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي عوامل موثر بر تعهد و رفتار خريداران در بازاريابي صنعتيكاربرد تكنيك شبكه عصبي براي ارزيابي روابط بين خريدار و فروشندهچه كسي بايد مجازات شود خريدار يا فروشندهسيستم مديريت زنجيره تامين براي يك خريدار و چند فروشنده با قيمت هاي متفاوتارائه يک مدل زنجيره تامين رقابتي چند محصولي با استفاده از رويکرد نظريه بازي مقالات همایشی مرتبط: بررسي تاثير رابطه احساسي خريدار- فروشنده بر قصد خريد با توجه به اثر تعديل گر درگيري ذهني خريدار مطالعه موردي (هايپر استار شهر شيراز) بيمار مشکل: عدم همکاري درماني در بيماران مزمن روانپزشکيتحليل مقايسه اي تاثير انواع سياست هاي نظريه بازي در زنجيره تامين رقابتي يک کالاي سبز و يک کالاي غيرسبز: رويکرد نظريه بازيمقايسه زنجيره تامين سنتي و کنترل موجودي توسط فروشنده (VMI)بررسي تاثير عدالت سازماني بر عملکرد کارکنان و هزينه روابط بين خريدار و عرضه کننده در شرکت?هاي توزيع مواد مصرفي غرب کشور ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 396 آخرین های بلاگ با کد رایگان QR میزان استفاده از ارائه خود را افزایش دهیدمحققان پر استناد ایران در سال 2019موضوعات جدید علمی را استخراج کنیدبا سرویس رایگان موضوعات مرتبط در ساینس دایرکت آشنا شویمپابلونز : ابزاری رایگان برای رصد مقالات علمی به صورت رایگان از وب آو ساینسچگونه استنادات خود را افزایش دهیم؟ ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی