مشخصات مقاله عنوان نشریه: مدل سازي در مهندسي اطلاعات شماره: تابستان 1391 , دوره 10 , شماره 29 ; از صفحه 19 تا صفحه 31 . عنوان مقاله: طراحي مدل هماهنگي در زنجيره تامين رقابتي با استفاده از رويکرد نظريه بازي با همکاري و بدون همکاري نویسندگان: نعيمي صديق علي, چهارسوقي سيدكمال*, شيخ محمدي مجيد آدرس: * بخش مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس چکیده: زنجيره تامين فروشنده - خريدار داراي مکانيسم قيمت عمده فروشي است. به خاطر وجود همين مکانيسم، فروشنده و خريدار اهداف متضادي دارند. به عنوان مثال، به علت پويايي تقاضا در بازار، خريدار ترجيح مي دهد اندازه سفارش هاي متفاوتي از فروشنده داشته باشد تا هزينه نگهداري کمتري بپردازد. در اين تحقيق، مدل هاي مختلف زنجيره تامين فروشنده - خريدار بررسي شده است که در آن رقابت و همکاري وجود دارد. در اين مقاله تقاضاي هر محصول متغير فرض شده است، به طوري که تابعي از قيمت و هزينه تبليغات آن محصول است. مدل هاي ارائه شده، روابط بين خريدار و فروشنده را در دو حالت بازي بدون همکاري و بازي هاي با همکاري در نظر مي گيرند. بازي بدون همکاري در نظر گرفته شده از نوع نش است که در آن خريدار و فروشنده از قدرت يکساني برخوردارند و به طور همزمان تصميم مي گيرند. به علت وجود تضاد در اهداف، مدل هاي خريدار و فروشنده کارايي لازم را ندارند، از اين رو بازي با همکاري براي خريدار و فروشنده ارائه شده است تا هر يک نسبت به حالت بدون همکاري سود بيشتري عائدشان گردد. در پايان تعدادي مثال نيز براي مقايسه بين مدل هاي با همکاري و بدون همکاري ارائه شده است. کلید واژه: زنجيره تامين رقابتي(Q2)هماهنگي(Q2)بازي نش(Q2)بازي با همکاري(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: زمانبندیتکرارقافیهردیف ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: ارائه يک مدل زنجيره تامين رقابتي چند محصولي با استفاده از رويکرد نظريه بازيسيستم مديريت زنجيره تامين براي يك خريدار و چند فروشنده با قيمت هاي متفاوتچه كسي بايد مجازات شود خريدار يا فروشندهكاربرد تكنيك شبكه عصبي براي ارزيابي روابط بين خريدار و فروشندهبررسي عوامل موثر بر تعهد و رفتار خريداران در بازاريابي صنعتي مقالات همایشی مرتبط: بررسی تاثیر رابطه احساسی خریدار- فروشنده بر قصد خرید با توجه به اثر تعدیل گر درگیری ذهنی خریدار مطالعه موردی (هایپر استار شهر شیراز) تحلیل مقایسه ای تاثیر انواع سیاست های نظریه بازی در زنجیره تامین رقابتی یک کالای سبز و یک کالای غیرسبز: رویکرد نظریه بازیبیمار مشکل: عدم همکاری درمانی در بیماران مزمن روانپزشکیمقایسه زنجیره تامین سنتی و کنترل موجودی توسط فروشنده (VMI)بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان و هزینه روابط بین خریدار و عرضه کننده در شرکت?های توزیع مواد مصرفی غرب کشور ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 320 آخرین های بلاگ تست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متنآیا میان تعداد نویسندگان یک مقاله و تعداد استنادات آن رابطه وجود دارد ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی