برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثر پارامترهاي سيستم تعليق در پايداري غلتشي خودرو SUV

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

بيش غلتي يکي از خطرناک ترين حالات از انواع تصادفات است. هدف از اين پژوهش، بررسي چگونگي تاثير پارامترهاي سيستم تعليق بر حد پايداري غلتشي خودرو اس يو وي (خودروي اسپرت ورزشي) در شرايط بروز بيش غلتي است. براي اين منظور، ضمن بررسي معادلات بيش غلتي شبه ايستايي خودرو در حالت صلب و به همراه سيستم تعليق، شاخص پايداري ديناميکي مشخص شد. سپس مدلي کامل با 105 درجه آزادي در محيط ADAMS با استفاده از اطلاعات خودرو ML320، به عنوان خودرو مرجع، توسعه داده شده است. براي اطمينان از رفتار مدل توسعه داده شده در محيط مجازي، سعي شد تا از طريق شبيه سازي، رفتار مدل مجازي در مانورهاي استاندارد با نتايج آزمايش واقعي خودرو مرجع، صحه گذاري شود. سپس با استفاده از تغيير پارامترهاي سيستم تعليق مدل صحه گذاري شده با رفتار ديناميکي قابل قبول، مقدار و نحوه اثر آن پارامترها در شرايط بحراني بروز بيش غلتي در دو مانور قلاب ماهي و آزمايش-ل ارائه شده است. در پايان، به منظور بررسي رفتار بيش غلتي، حدود پايداري استاتيکي و ديناميکي خودرو بررسي شده تا به کمک اين نتايج، مراحل طراحي و توسعه خودرو با کم ترين هزينه و زمان، به منظور دست يابي به خودرويي ايمن تر در مواجهه با شرايط بيش غلتي انجام گيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کاظمی، ر.، و بادله، ش. (1389). بررسی اثر پارامترهای سیستم تعلیق در پایداری غلتشی خودرو SUV. مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک), 26-3(1 (ویژه مهندسی مکانیک)), 129-139. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193177



Vancouver : کپی

کاظمی رضا، بادله شیده. بررسی اثر پارامترهای سیستم تعلیق در پایداری غلتشی خودرو SUV. مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک). 1389 [cited 2021July30];26-3(1 (ویژه مهندسی مکانیک)):129-139. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193177



IEEE : کپی

کاظمی، ر.، بادله، ش.، 1389. بررسی اثر پارامترهای سیستم تعلیق در پایداری غلتشی خودرو SUV. مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک), [online] 26-3(1 (ویژه مهندسی مکانیک)), pp.129-139. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193177.



 

 
بازدید یکساله 162 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی