مشخصات مقاله عنوان نشریه: پرستاري مراقبت ويژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN) اطلاعات شماره: بهار 1392 , دوره 6 , شماره 1 ; از صفحه 29 تا صفحه 38 . عنوان مقاله: بررسي تاثير آموزش به بيمار و پيگيري تلفني توسط پرستار بر ميزان پذيرش هاي مجدد بيماران مبتلا به نارسايي قلبي نویسندگان: شجاعي اسماء, نحرير بتول*, نادري نسيم, زارعيان آرمين آدرس: * چکیده: اهدف: اين پژوهش با هدف بررسي تاثير آموزش به بيمار و پيگيري تلفني توسط پرستار بر ميزان پذيرش هاي مجدد در بيماران نارسايي قلبي انجام شد.روش: در اين پژوهش نيمه تجربي که در سال 1390 انجام شد، 189 بيمار مبتلا به نارسايي قلبي بستري در بيمارستان مرکز قلب شهيد رجايي به روش نمونه گيري مبتني بر هدف انتخاب و به طور تصادفي در سه گروه شاهد و يا آزمون قرار گرفتند. گروه شاهد فقط مراقبت هاي روتين بيمارستاني را دريافت کرد. گروه آزمون اول حين ترخيص، به مدت يک ساعت آموزش حضوري و يک کتابچه آموزشي محقق ساخته دريافت کرد. گروه آزمون دوم علاوه بر دريافت آموزش حضوري و کتابچه آموزشي حين ترخيص، به مدت سه ماه بعد از ترخيص مورد پيگيري تلفني توسط پرستار قرار گرفتند. ابزار جمع اوري اطلاعات شامل پرسشنامه جمعيت شناختي و چک ليست پذيرش هاي مجدد بود. تجزيه و تحليل اطلاعات با استفاده از آزمون هاي آماري و نرم افزار SPSS16 انجام شد.يافته ها: آموزش به بيمار حين ترخيص همراه با پيگيري تلفني بعد از ترخيص به طور معناداري ميزان پذيرش هاي مجدد را کاهش مي دهد. بعد از سه ماه پيگيري، تفاوت معني داري به ترتيب براي پذيرش هاي مجدد بيمارستاني، درمانگاهي و مطب پزشک (p=0.006)، (p=0.000)، (p=0.000) بين گروه ها گزارش شد.نتيجه گيري: پيگيري سريع بيماران بعد از ترخيص از بيمارستان به عنوان راهي براي کاهش پذيرش هاي مجدد پشنهاد مي شود. اصل مقاله به صورت متن کامل انگليسي، در بخش انگليسي قابل رويت است. کلید واژه: نارسايي قلبي(Q2)آموزش حين ترخيص(Q2)پيگيري تلفني توسط پرستار(Q2)پذيرش هاي مجدد(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: ادراک بیماریسالمندیالگوی توانمندسازی خانواده محورSF-36 ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي تاثير آموزش به بيمار و پيگيري تلفني توسط پرستار بر ميزان اميدواري بيماران نارسايي قلبيتاثير آموزش و پيگيري پس از ترخيص بر رفتار خود مراقبتي بيماران مبتلا به ايسکمي قلبيبررسي مقايسه آموزش به بيمار و پيگيري تلفني توسط پرستار بر ميزان اضطراب بيماران مبتلا به نارسايي قلبيبررسي تاثير آموزش به بيمار و پيگيري تلفني (تله نرسينگ) توسط پرستار بر تبعيت از رژيم درماني بيماران مبتلا به سندرم كرونري حادتاثير آموزش و پيگيري پس از ترخيص بيماران مبتال به نارسايي قلبي در ميزان مراجعه و بستري دوباره مقالات همایشی مرتبط: گزارش تجربه و کارکرد اصلاح فرایند ترخیص بیماران بخش جراحی 3 بیمارستان امام علی (ع) از 6 ساعت به 4 ساعتبررسی تاثیر پیگیری تلفنی بر وضعیت سبک زندگی پس از ترخیص بیماران بستری در بخش مراقبت های قلبی سی سی یو بیمارستان تامین اجتماعی ولی عصر(عج) قائمشهر سال 94بررسی میزان رضایتمندی بیماران پس از ترخیص در بیمارستان کودکان امیرکلا در سال 1394گزارش تجربه و کارکرد اصلاح فرایند ترخیص بیماران بخش ارتوپدی از 4.5 ساعت به 3 ساعتارتباط برنامه مدون ترخیص تا منزل با میزان بستری مجدد مبتلایان به نارسایی قلبی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 132 آخرین های بلاگ شماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگل ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی