برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

جرايم دانش آموزان عليه مدارس؛ بستري بالقوه براي رويکرد عدالت ترميمي (مطالعه موردي اقدامات به عمل آمده توسط دانشگاه کانبرا - استراليا)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه ملی استرالیا
 
چکیده: 

جرايم عليه مدارس، مساله اي پرهزينه از نظر اقتصادي و اجتماعي است. در سال هاي اخير، عمده تاکيد و سرمايه گذاري بر تکنيک هاي پيشگيري وضعي تمرکز يافته است. هر چند اين تکنيک ها در جاي خود حائز اهميت است اما تحقيقات نشان مي دهد مرتکبين که عمدتا دانش آموزان خود اين مدارس هستند، درک يا اطلاعات کافي در خصوص صدماتي که در اثر اقدام آنها به بار خواهد آمد، ندارند. به همين دليل رويکرد ترميمي با ملزم کردن بزهکاران به آگاهي يافتن از نتايج اعمال خود و پذيرش مسووليت آن، نتايج مطلوب تري نسبت به نظام عدالت کيفري رسمي در کاهش نرخ تکرار جرم و ارتقاي رضايتمندي شرکت کنندگان در اين فرآيند، به همراه داشته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

استرانگ، ه. (1391). جرایم دانش آموزان علیه مدارس؛ بستری بالقوه برای رویکرد عدالت ترمیمی (مطالعه موردی اقدامات به عمل آمده توسط دانشگاه کانبرا - استرالیا). پلیس زن, 6(16), 117-137. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192706



Vancouver : کپی

استرانگ هتر. جرایم دانش آموزان علیه مدارس؛ بستری بالقوه برای رویکرد عدالت ترمیمی (مطالعه موردی اقدامات به عمل آمده توسط دانشگاه کانبرا - استرالیا). پلیس زن. 1391 [cited 2021July31];6(16):117-137. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192706



IEEE : کپی

استرانگ، ه.، 1391. جرایم دانش آموزان علیه مدارس؛ بستری بالقوه برای رویکرد عدالت ترمیمی (مطالعه موردی اقدامات به عمل آمده توسط دانشگاه کانبرا - استرالیا). پلیس زن, [online] 6(16), pp.117-137. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192706.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 84 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی