برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه راهبردهاي فراشناختي يادگيري، کمال گرايي و انگيختگي شناختي بين رتبه هاي برتر و ساير داوطلبان امتحانات ورودي سراسري دانشگاه ها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، دانشگاه پیام نور، گروه روان شناسی
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف تعيين تفاوت راهبردهاي فراشناختي يادگيري، کمال گرايي و انگيختگي شناختي در بين رتبه هاي برتر و ساير داوطلبان در امتحانات ورودي سراسري دانشگاه ها در سال تحصيلي 1389-1390 اجرا شد. روش پژوهش پس رويدادي و جامعه آماري پژوهش را رتبه هاي برتر و ساير داوطلبان در امتحانات ورودي سراسري دانشگاه ها در شهر تهران تشکيل دادند که از بين آنها 50 نفر از رتبه هاي برتر و 50 نفر از ساير داوطلبان به روش نمونه گيري هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. ابزارهاي سنجش شامل پرسشنامه راهبردهاي يادگيري (LASSI، وينشتاين، 1987)، پرسشنامه کمال گرايي (PI، هيل و همکاران، 2004) و پرسشنامه ناهماهنگي شناختي(DARQ) ، هارمون - جونز بود. داده ها از طريق تحليل واريانس چندمتغيري (MANOVA) تحليل شد. نتايج نشان داد بين راهبردهاي فراشناختي يادگيري، کمال گرايي و کاهش ناهماهنگي شناختي در بين رتبه هاي برتر و ديگر داوطلبان امتحانات ورودي دانشگاه ها در تهران تفاوت معناداري وجود داشت (P<0.05)، اما در انگيختگي شناختي بين دو گروه پژوهش تفاوت معناداري وجود نداشت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زارع، ح.، و صفاری نیا، م.، و رضایی، پ. (1392). مقایسه راهبردهای فراشناختی یادگیری, کمال گرایی و انگیختگی شناختی بین رتبه های برتر و سایر داوطلبان امتحانات ورودی سراسری دانشگاه ها. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 14(1 (پیاپی 51)), 53-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192563



Vancouver : کپی

زارع حسین، صفاری نیا مجید، رضایی پریسا. مقایسه راهبردهای فراشناختی یادگیری, کمال گرایی و انگیختگی شناختی بین رتبه های برتر و سایر داوطلبان امتحانات ورودی سراسری دانشگاه ها. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی. 1392 [cited 2021September22];14(1 (پیاپی 51)):53-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192563



IEEE : کپی

زارع، ح.، صفاری نیا، م.، رضایی، پ.، 1392. مقایسه راهبردهای فراشناختی یادگیری, کمال گرایی و انگیختگی شناختی بین رتبه های برتر و سایر داوطلبان امتحانات ورودی سراسری دانشگاه ها. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, [online] 14(1 (پیاپی 51)), pp.53-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192563.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 132 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی