برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ويژگي هاي روان سنجي مقياس احساس تنهايي کودک در دانش آموزان دوره راهنمايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، دانشگاه تهران، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، گروه مشاوره
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف بررسي ساختار عاملي و ويژگي هاي روان سنجي (روايي و پايايي) مقياس تنهايي کودک ميان دانش آموزان دوره راهنمايي اجرا شد. روش پژوهش همبستگي (سنجش روايي و پايايي) و جامعه آماري پژوهش شامل دانش آموزان مقطع راهنمايي شهر تهران در سال تحصيلي 91-1390 بود که از ميان آنها 410 نفر به شيوه نمونه گيري تصادفي خوشه اي انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل مقياس تنهايي کودک (آشر و ويلر، 1985) و مقياس عزت نفس (کوپر اسميت، 1967) بود. به منظور بررسي روايي احساس تنهايي کودک، تحليل عاملي تاييدي(GFA)  انجام شد. نتايج نشان داد که بين احساس تنهايي و عزت نفس رابطه منفي و معناداري (P<0.01) وجود دارد. همچنين، شاخص برازش مقياس تنهايي کودک در وضعيت مطلوبي قرار داشت و ضريب پايايي مقياس، به روش آلفاي کرونباخ، برابر با 0.75 به دست آمد. بر اساس نتايج، مقياس احساس تنهايي کودک در جامعه دانش آموزان دوره راهنمايي شهر تهران داراي روايي و پايايي مناسبي است (P<0.01).

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

آزادفارسانی، ی.، و پارسایی، س.، و دارابی، ا.، و الوندی، ز. (1392). ویژگی های روان سنجی مقیاس احساس تنهایی کودک در دانش آموزان دوره راهنمایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 14(1 (پیاپی 51)), 34-42. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192556



Vancouver : کپی

آزادفارسانی یاسر، پارسایی سلمان، دارابی الهام، الوندی زهرا. ویژگی های روان سنجی مقیاس احساس تنهایی کودک در دانش آموزان دوره راهنمایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی. 1392 [cited 2021September19];14(1 (پیاپی 51)):34-42. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192556



IEEE : کپی

آزادفارسانی، ی.، پارسایی، س.، دارابی، ا.، الوندی، ز.، 1392. ویژگی های روان سنجی مقیاس احساس تنهایی کودک در دانش آموزان دوره راهنمایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, [online] 14(1 (پیاپی 51)), pp.34-42. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192556.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 235 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی