برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش هوش هيجاني بر تقويت هوش هيجاني دانش آموزان دختر آموزش ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، پل گیشا، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، گروه روان شناسی
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف بررسي تاثير آموزش هوش هيجاني بر تقويت هوش هيجاني دانش آموزان دختر ابتدايي اجرا شد. روش پژوهش آزمايشي (دو گروهي با پيش آزمون و پس آزمون) و جامعه آماري شامل دانش آموزان دختر مدارس ابتدايي در همدان بودند که از ميان آنها 56 نفر به شيوه نمونه گيري چندمرحله اي انتخاب و سپس به صورت تصادفي در دو گروه آزمايش (26 نفر) و گروه گواه (30 نفر) قرار گرفتند. از همه دانش آموزان، در گروه هاي آزمايش و گواه، خواسته شد که دو مقياس محقق ساخته هوش هيجاني را تکميل کنند. سپس، گروه آزمايش در 10 جلسه آموزش هوش هيجاني، مبتني بر الگوي نظري گلمن (1995)، در 5 هفته شرکت کرد. داده ها با استفاده از تحليل کواريانس در نرم افزار SPSS ويرايش 16 تحليل گرديد. نتايج پژوهش نشان داد که بين گروه آزمايش و گروه گواه در هوش هيجاني کلي، مهارت هاي درون فردي، مهارت هاي بين فردي، توانايي حل مساله، مديريت فشار رواني و خلق عمومي تفاوت معناداري وجود دارد (P<0.01).

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 594
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی