برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1392 , دوره  7 , شماره  24 ; از صفحه 177 تا صفحه 191 .
 
عنوان مقاله: 

پيشنهاد الگوي جامع ارزيابي درس اخلاق پزشکي از ديدگاه اعضاي هيات علمي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی، تبریز، ایران
 
چکیده: 

وضعيت آموزش اخلاق پزشکي و شيوه ارزيابي آن در دانشجويان نشان مي دهدکه در برنامه درسي رشته پزشکي، درس اخلاق به عنوان يک درس دو واحدي در مقطع مشخص به دانشجويان ارائه مي شود و با انجام يک ارزيابي کتبي به پايان مي رسد. در حالي که ارزشيابي رسمي بايستي با استفاده از شيوه هاي کارامد که شامل ارزيابي دانش، نگرش و توانمندي هاي اخلاقي و حرفه اي در کل دوره هفت ساله پزشکي و بعد از فارغ التحصيلي مي شود، باشد و نبايستي به ارزيابي همان درس به صورت مقطعي و صرفا در حوزه تئوري هاي اخلاق پزشکي محدود گردد. هدف اين بررسي پيشنهاد الگوي جامعي براي ارزيابي درس اخلاق پزشکي مي باشد. در اين مطالعه توصيفي مقطعي، کليه اعضاي هيات علمي درگير در مباحث اخلاق پزشکي در دانشگاه علوم پزشکي تبريز به صورت سرشماري و هدفمند وارد مطالعه گرديدند. اطلاعات با استفاده از آمار توصيفي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. 79.1 درصد از اعضاي هيات علمي با لزوم بازنگري ارزيابي اين درس کاملا موافق بوده و اعتقاد به استفاده از ابزارهاي متعدد ارزيابي در اخلاق و رفتار حرفه اي داشته به طوري که اولا همه حيطه هاي يادگيري را شامل شود و ثانيا محدود به يک مقطع و دوره خاصي از برنامه آموزشي نبوده، بلکه مستمرا قابل بررسي و ارزيابي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غفاری، ر.، و یعقوبی، ع.، و عباسی، م.، و سالک رنجبرزاده، ف.، و حسن زاده سلماسی، س.، و گل عنبر، پ. (1392). پیشنهاد الگوی جامع ارزیابی درس اخلاق پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی. اخلاق پزشکی, 7(24), 177-191. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192163



Vancouver : کپی

غفاری رضا، یعقوبی علیرضا، عباسی محمود، سالک رنجبرزاده فریبا، حسن زاده سلماسی سوسن، گل عنبر پریسا. پیشنهاد الگوی جامع ارزیابی درس اخلاق پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی. اخلاق پزشکی. 1392 [cited 2021September25];7(24):177-191. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192163



IEEE : کپی

غفاری، ر.، یعقوبی، ع.، عباسی، م.، سالک رنجبرزاده، ف.، حسن زاده سلماسی، س.، گل عنبر، پ.، 1392. پیشنهاد الگوی جامع ارزیابی درس اخلاق پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی. اخلاق پزشکی, [online] 7(24), pp.177-191. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192163.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 69 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی