برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1392 , دوره  7 , شماره  24 ; از صفحه 177 تا صفحه 191 .
 
عنوان مقاله: 

پيشنهاد الگوي جامع ارزيابي درس اخلاق پزشکي از ديدگاه اعضاي هيات علمي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی، تبریز، ایران
 
چکیده: 

وضعيت آموزش اخلاق پزشکي و شيوه ارزيابي آن در دانشجويان نشان مي دهدکه در برنامه درسي رشته پزشکي، درس اخلاق به عنوان يک درس دو واحدي در مقطع مشخص به دانشجويان ارائه مي شود و با انجام يک ارزيابي کتبي به پايان مي رسد. در حالي که ارزشيابي رسمي بايستي با استفاده از شيوه هاي کارامد که شامل ارزيابي دانش، نگرش و توانمندي هاي اخلاقي و حرفه اي در کل دوره هفت ساله پزشکي و بعد از فارغ التحصيلي مي شود، باشد و نبايستي به ارزيابي همان درس به صورت مقطعي و صرفا در حوزه تئوري هاي اخلاق پزشکي محدود گردد. هدف اين بررسي پيشنهاد الگوي جامعي براي ارزيابي درس اخلاق پزشکي مي باشد. در اين مطالعه توصيفي مقطعي، کليه اعضاي هيات علمي درگير در مباحث اخلاق پزشکي در دانشگاه علوم پزشکي تبريز به صورت سرشماري و هدفمند وارد مطالعه گرديدند. اطلاعات با استفاده از آمار توصيفي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. 79.1 درصد از اعضاي هيات علمي با لزوم بازنگري ارزيابي اين درس کاملا موافق بوده و اعتقاد به استفاده از ابزارهاي متعدد ارزيابي در اخلاق و رفتار حرفه اي داشته به طوري که اولا همه حيطه هاي يادگيري را شامل شود و ثانيا محدود به يک مقطع و دوره خاصي از برنامه آموزشي نبوده، بلکه مستمرا قابل بررسي و ارزيابي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 116
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی