مشخصات مقاله عنوان نشریه: (شنوايي شناسي) auditory and vestibular research اطلاعات شماره: 1391 , دوره 21 , شماره 2 (پياپي 38) ; از صفحه 88 تا صفحه 95 . عنوان مقاله: ارزشيابي دروني گروه گفتاردرماني دانشگاه علوم پزشکي تهران نویسندگان: سليماني زهرا*, مهري آذر, فرزيان پور فرشته, خاتون آبادي سيداحمدرضا, شاه بداغي محمدرحيم, خدامي سيده مريم, دادگر هوشنگ, تقي زاده قه مريم, كريمي مهديه آدرس: * تهران، بلوار میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید شاه نظری، کوچه نظام، دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، گروه گفتار درمانی، کدپستی: 13487-15459 چکیده: زمينه و هدف: ارزشيابي دروني فرايندي مهم در هر سازماني است. يکي از سياست هاي آموزش عالي ارزشيابي هر يک از گروه هاي آموزشي است. هدف از ارزشيابي دروني گروه گفتاردرماني سنجش ميزان کيفيت در حوزه هاي آموزش، پژوهش و درمان به منظور ارزيابي نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهديدها و شناسايي راه هاي بر طرف کردن ضعف ها و تهديدها است.روش بررسي: اين مطالعه مقطعي - توصيفي در 10 گام به منظور بررسي 10 عامل انجام شد. نمونه ها شامل دانشجويان مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد، دانش آموختگان و مسوولان آنان، اعضاء هيات علمي و مدير گروه، کارشناسان و بيماران بودند. در اين پژوهش از نرم افزار ارزيابي دروني گروه هاي آموزشي و پژوهشي مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکي استفاده شد. تجزيه و تحليل بر اساس ميانگين ميانگين ها انجام شد.يافته ها: طيف مطلوبيت عوامل به ترتيب از بيشترين به کمترين عبارت بودند از: کيفيت تشخيص و درمان و نحوه برخورد با بيماران 4.15 از 5 و هيات علمي 3.5 در طيف مطلوب، ساختار سازماني و مديريت 3.34، دانش آموختگان 3.21، فرايند تدريس و يادگيري 3.1، رسالت ها و اهداف 3.09، دوره هاي آموزشي و برنامه هاي درسي 2.99، امکانات و تجهيزات آموزشي و پژوهشي 2.9، دانشجويان 2.76 و پژوهش 2.67 در طيف نسبتا مطلوب. گروه گفتاردرماني در کل ميانگين (%63.4) 3.17 از 5، طيف نسبتا مطلوب را به دست آورد.نتيجه گيري: گروه گفتاردرماني قبل از ادغام در وضعيت نسبتا مطلوب قرار داشت. با توجه به شرايط و امکانات موجود اين وضعيت براي گروه مناسب بود. کلید واژه: گروه گفتاردرماني(Q2)ارزشيابي دروني(Q3)دانشگاه علوم پزشکي تهران(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: شاخص های عملکردیآمادگیمدیرانحاکمیت بالینی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: ارزيابي دروني در گروه مديريت و برنامه ريزي آموزشي دانشگاه علامه طباطباييارزيابي دروني گروه پرستاري دانشگاه علوم پزشکي سبزوار در سال 89-87ارزيابي دروني گروه گفتار درماني دانشگاه علوم پزشكي سمنانارزيابي دروني در گروه بيماري هاي كودكان دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهرانارزيابي دروني گروه آموزشي شيمي دارويي دانشگاه علوم پزشکي تهران مقالات همایشی مرتبط: ارزیابی درونی کیفیت گروه های آموزشی علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی بابل بر اساس مدل اعتبارسنجیبررسی کیفیت اجرای طرح ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشگاه شهیدبهشتیتدوین نظام جامع ارزشیابی دوره ارزشیابی دوره های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانبررسی عوامل موثر بر اجرای مطلوب ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشگاه هابررسی وضعیت مدیریت و رهبری گروه های آموزشی دانشکده پزشکی شیراز در سال 1392 ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 116 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی