برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1392 , دوره  9 , شماره  35 ; از صفحه 297 تا صفحه 306 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه سبک هاي تفکر و راهبردهاي يادگيري با انگيزش پيشرفت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور تعيين رابطه بين سبک هاي تفکر و راهبردهاي يادگيري با انگيزش پيشرفت انجام شد. نمونه اي متشکل از 267 دانش آموز دختر پايه دوم رشته رياضي و فيزيک منطقه 4 آموزش و پرورش شهر تهران به روش تصادفي خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. شرکت کنندگان به سياهه سبک تفکر (TSI؛ استرنبرگ و واگنر، 1992)، پرسشنامه راهبردهاي يادگيري (LSQ؛ وين اشتاين و ماير، 1998) و انگيزش پيشرفت (ACMT؛ باهارگاوا، 1994) پاسخ دادند. داده هاي پژوهش با آزمون همبستگي و تحليل رگرسيون چند متغيري گام به گام مورد تحليل قرار گرفتند. نتايج نشان دادند که 1) سبک هاي تفکر و راهبردهاي يادگيري با انگيزش پيشرفت ارتباط مثبت معنادار دارند، 2) از ميان راهبردها، مديريت زمان بيشترين توان تبيين انگيزش پيشرفت را دارد، 3) از بين سبک هاي تفکر، سبک تفکر قانون گذار و قضاوت گر توان تبيين انگيزش پيشرفت را دارند و 4) اضطراب نيز به منزله يکي از مولفه هاي راهبردهاي يادگيري با کاهش انگيزش پيشرفت رابطه دارد. در نهايت، ضرورت شناسايي سبک هاي تفکر و راهبردهاي يادگيري دانش آموزان نيز مورد تاکيد قرار گرفت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 494 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی