مشخصات مقاله عنوان نشریه: كاوش هاي مديريت بازرگاني اطلاعات شماره: پاييز و زمستان 1391 , دوره 4 , شماره 8 ; از صفحه 30 تا صفحه 45 . عنوان مقاله: بررسي تاثير قابليت هاي مديريت دانش بازاريابي بر عملکرد سازمان در صنعت پتروشيمي ايران نویسندگان: حميدي زاده محمدرضا, خيرخواه عسکرآباد محمدرضا آدرس: چکیده: پژوهش حاضر به منظور بررسي تاثير مديريت دانش بازاريابي بر عملکرد سازمان در صنعت پتروشيمي ايران انجام شده است. براي سنجش متغيرهاي مدل تحقيق، پرسشنامه 42 سوالي طراحي و بين کارکنان بازرگاني خارجي و داخلي و بازاريابي شرکت بازرگاني پتروشيمي به شيوه طبقه بندي نسبي (به نسبت تعداد کارکنان هر بخش) توزيع شد. ضريب آلفاي کرونباخ براي همه متغيرها در سطح قابل قبول قرار داشت. جهت آزمون فرضيه هاي تحقيق از روش رگرسيون چند متغيره و نرم افزار SPSS (نسخه 15) استفاده شده است. نتايج نشان داد که ارتباط مثبت معناداري ميان قابليت هاي مديريت دانش بازاريابي بر عملکرد کل سازمان (عملکرد بازار، عملکرد مشتري و عملکرد مالي) وجود دارد. قابليت هاي بازاريابي خارجي بيشترين تاثير را بر روي عملکرد کل سازمان، عملکرد بازار و عملکرد مالي دارد، در حالي که قابليت هاي بازاريابي داخلي بيشترين تاثير بر روي عملکرد مشتري دارد. کلید واژه: مديريت دانش بازاريابي(Q2)قابليت هاي بازاريابي(Q1)ديدگاه مبتني بر منابع(Q2)عملکرد سازمان(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: تعهد هنجاریمدیریت دانشبازارگراییعملکرد سازمانی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: مديريت دانش بازاريابي و عملکرد صنعت بانکداري ايرانبررسي تاثير متغير تعديلگر بازاريابي الکترونيک بر رابطه بين قابليت هاي بازاريابي و عملکرد شرکت هاتاثير قابليت بازاريابي، نوآوري و يادگيري بر عملکرد سازمان «مطالعه موردي:پتروشيمي تبريز»طراحي مدل استراتژيک آميخته با بازاريابي در صنعت سينماي ايرانارزيابي ارتباط بين قابليتهاي بازاريابي و عملکرد سازمان در شرکت هاي توليد کننده موادغذايي در شهر تهران مقالات همایشی مرتبط: بررسی مشکلات بازاریابی الکترونیک و ارائه استراتژی هایی برای حل آنهاتاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد بازاریابی سازمان با در نظر گرفتن نقش میانجی حفظ استعدادهای سازمان و تعهد سازمانی در مدیریت شعب بانک سپه منطقه اصفهاناهمیت بازاریابی داخلی و بازاریابی رابطه مند و تاثیر آنها بر عملکرد سازمانیتاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکتهای کشتیرانی با نقش میانجی جهت گیری بازار، استراتژی بازاریابی و قدرت سازمانیوضعیت مولفه های بازاریابی در شرکت کیان ایساتیس پارس از منظر ممیزی بازاریابی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 378 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی