4 SID.ir | بررسي تاثير قابليت هاي مديريت دانش بازاريابي بر عملکرد سازمان در صنعت پتروشيمي ايران

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير قابليت هاي مديريت دانش بازاريابي بر عملکرد سازمان در صنعت پتروشيمي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسي تاثير مديريت دانش بازاريابي بر عملکرد سازمان در صنعت پتروشيمي ايران انجام شده است. براي سنجش متغيرهاي مدل تحقيق، پرسشنامه 42 سوالي طراحي و بين کارکنان بازرگاني خارجي و داخلي و بازاريابي شرکت بازرگاني پتروشيمي به شيوه طبقه بندي نسبي (به نسبت تعداد کارکنان هر بخش) توزيع شد. ضريب آلفاي کرونباخ براي همه متغيرها در سطح قابل قبول قرار داشت. جهت آزمون فرضيه هاي تحقيق از روش رگرسيون چند متغيره و نرم افزار SPSS (نسخه 15) استفاده شده است. نتايج نشان داد که ارتباط مثبت معناداري ميان قابليت هاي مديريت دانش بازاريابي بر عملکرد کل سازمان (عملکرد بازار، عملکرد مشتري و عملکرد مالي) وجود دارد. قابليت هاي بازاريابي خارجي بيشترين تاثير را بر روي عملکرد کل سازمان، عملکرد بازار و عملکرد مالي دارد، در حالي که قابليت هاي بازاريابي داخلي بيشترين تاثير بر روي عملکرد مشتري دارد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 509
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی