برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1392 , دوره  9 , شماره  35 ; از صفحه 249 تا صفحه 257 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش گروهي مهارت هاي اجتماعي مبتني بر قصه گويي بر مشکلات رفتاري بروني سازي شده کودکان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

در اين پژوهش اثربخشي آموزش گروهي مهارت هاي اجتماعي مبتني بر قصه گويي بر مشکلات رفتاري بروني سازي شده کودکان بررسي شد. فهرست مشکلات رفتاري کودکان (CBCL؛ آشنباخ و رسکورلا، 2001/1384) در يک نمونه 267 نفري از مادران اجرا شد. 48 دانش آموزي که نمره بالايي در مقياس بروني سازي شده فهرست مشکلات رفتاري کودکان داشتند، انتخاب شدند و به تصادف در دو گروه آزمايش (24 نفر) و کنترل (24 نفر) قرار گرفتند. کودکان گروه آزمايش در طي چهار هفته، هشت جلسه آموزش مهارت هاي اجتماعي مبتني بر قصه گويي دريافت کردند. کودکان گروه کنترل در اين بازه زماني هيچ مداخله اي دريافت نکردند. نتايج آزمون تحليل کوواريانس چندمتغيري نشان دادند که در گروه آزمايش، در مقايسه با گروه کنترل، رفتارهاي پرخاشگرانه و قانون شکنانه در پايان دوره کاهش معناداري مي يابد. يافته هاي اين پژوهش واجد کاربردهاي باليني در قلمرو پيشگيري و درمان مشکلات رفتاري بروني سازي شده کودکان در فضاهاي باليني و مدارس است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یحیی محمودی، ن.، و ناصح، ا.، و صالحی، س.، و تیزدست، ط. (1392). اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی مبتنی بر قصه گویی بر مشکلات رفتاری برونی سازی شده کودکان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), 9(35), 249-257. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191796



Vancouver : کپی

یحیی محمودی ندا، ناصح اشکان، صالحی سیروس، تیزدست طاهر. اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی مبتنی بر قصه گویی بر مشکلات رفتاری برونی سازی شده کودکان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی). 1392 [cited 2021August03];9(35):249-257. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191796



IEEE : کپی

یحیی محمودی، ن.، ناصح، ا.، صالحی، س.، تیزدست، ط.، 1392. اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی مبتنی بر قصه گویی بر مشکلات رفتاری برونی سازی شده کودکان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), [online] 9(35), pp.249-257. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191796.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 232 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی