مشخصات مقاله عنوان نشریه: كاوش هاي مديريت بازرگاني اطلاعات شماره: بهار و تابستان 1391 , دوره 4 , شماره 7 ; از صفحه 88 تا صفحه 104 . عنوان مقاله: تناظر استراتژي کسب و کار با عدم اطمينان محيطي (مورد مطالعه: شرکت هاي پگاه فارس و شام شام) نویسندگان: رضواني حميدرضا, سهامخدم مازيار آدرس: چکیده: استراتژي هاي سطوح مختلف سازمان در جهت واکنش مناسب نسبت به عوامل محيطي اتخاذ مي شوند و تناسب آن ها با ميزان تغييرات محيطي موضوع حياتي براي سازمان است. در اين مقاله، با مطالعه ادبيات تحقيق در زمينه استراتژي سطح کسب و کار و عدم اطمينان محيطي، مدلي براي تناظر اين دو ارائه شده است. از ترکيب مدل پورتر و مدل مايلز و اسنو، چهار نوع استراتژي کسب و کار معرفي و نيز عدم اطمينان محيطي در چهار وضعيت تعريف گرديد. جامعه آماري عبارت است از کارشناسان و مديران شرکتهاي پگاه فارس و شام شام و از آنجائيکه اين جامعه محدود است از همه اعضاي آن پرسش به عمل آمد. بدليل اينکه از پرسشنامه هاي استاندارد استفاده شده است، نشان دهنده روايي پرسشنامه است و ضريب آلفاي کرونباخ براي پرسشنامه عدم اطمينان محيطي 0.844 محاسبه شد. تعداد 44 پرسشنامه از شرکت پگاه فارس و 32 پرسشنامه از شرکت شام شام جمع آوري شد. نتايج نشان داد استراتژي کسب و کار در شرکت پگاه فارس استراتژي مدافه کم هزينه و در شرکت شام شام، استراتژي مدافع تمايز طلب است. بين وضعيت موجود و مطلوب استراتژي کسب و کار در هر دو شرکت اختلاف معناداري وجود دارد. همچنين استراتژي کسب و کار در هر دو شرکت با عدم اطمينان محيطي تناظر مناسبي ندارند. کلید واژه: استراتژي سطح کسب و کار(Q2)عدم اطمينان محيطي(Q2)استراتژي هاي رقابتي(Q2)استراتژي هاي مايلز و اسنو(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي تجربي ارتباط استراتژي فناوري با استراتژي و عملکرد کسب و کار در صنايع الکترونيک ايرانتدوين و اولويت بندي استراتژي هاي بازاريابي محصولات لبني شرکت پگاه آذربايجان شرقي: کاربرد رهيافت تحليل سلسله مراتبيتبيين و ارزيابي استراتژي هاي کسب و کار دانشي و استراتژي هاي توسعه دانشمطالعه تطبيقي گونه شناسي هاي فرهنگ سازماني مطالعه موردي شركت هاي پگاه فارس و شام شامرابطه هماهنگي استراتژي سطح کسب و کار و استراتژي مالي با عملکرد سازمان مقالات همایشی مرتبط: استراتژی های کسب و کار در شرکت های بورسی و محافظه کاری حسابداریبررسی تاثیر سازگاری استراتژی مدیریت منابع انسانی و استراتژی رقابتی بر عملکرد سازمان (مطالعه موردی: شرکت های خصوصی استان اصفهان)بررسی ارتباط بین استراتژی های کسب و کار، سیستم کنترل مدیریت و عملکرد در شهرک صنعتی استان قزوینبررسی همسویی فرهنگ سازمانی با استراتژی کسب و کار در شرکت های فولادی استان خوزستان سطح همسویی استراتژی فناوری اطلاعات و استراتژی کسب و کار سازمان ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 190 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی