برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تبيين استراتژي محصول- بازار و قابليت هاي بازاريابي شرکت بر عملکرد بازار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

شناخت استراتژي هاي محصول بازار چالشي جدي براي پژوهشگران حوزه مديريت استرات‍ژيك بازار ايجاد كرده است. اين پژوهشگران نيازمند کسب اطلاعات در مورد رقبا و قابليت هاي داخلي شرکت (قابليت هاي بازاريابي)، جهت شناخت استراتژي هاي محصول بازار هستند. اين در حالي است که رابطه استراتژي هاي محصول- بازار شركت با قابليت هاي بازاريابي و عملکرد، كمتر مورد بررسي قرار گرفته است. پژوهش حاضر، به دنبال بررسي تاثير ابعاد مختلف استراتژي محصول- بازار شامل رهبري هزينه، تمايز و قلمرو محصول - بازار بر قابليت هاي بازاريابي شامل قابليت هاي تخصصي شده و معماري بازاريابي و رابطه آن ها با عملکرد بازار است. جامعه آماري پژوهش كليه شركت هاي صادر كننده و واردكننده از گمركات جمهوري اسلامي ايران است. ابزار مورد استفاده جهت جمع آوري داده هاي لازم، براي آزمون 8 فرضيه اين پژوهش، پرسشنامه است. پرسشنامه ها در بين 401 نماينده شركت صادركننده و واردكننده از چهار حوزه نظارتي گمرکات کشور (هرمزگان، خوزستان، سيستان و بلوچستان و بوشهر) توزيع و جمع-آوري شد. داده ها با استفاده از نرم افزارهاي SPSS و LISREL مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده ها نشان داد که استراتژي هاي رهبري هزينه، تمايز و قلمرو محصول- بازار بر قابليت هاي معماري و تخصصي شده بازاريابي تاثير مثبت و معني داري دارند. همچنين، رابطه بين قابليت هاي معماري و تخصصي شده بازاريابي با عملکرد بازار مثبت و معني دار است. نتايج آزمون مدل نيز نشان داد که مدل پژوهش از برازش خوبي برخوردار است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حاجی پور، ب.، و درزیان عزیزی، ع.، و شمسی گوشکی، س. (1391). تبیین استراتژی محصول- بازار و قابلیت های بازاریابی شرکت بر عملکرد بازار. کاوش های مدیریت بازرگانی, 4(7), 54-87. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191778



Vancouver : کپی

حاجی پور بهمن، درزیان عزیزی عبدالهادی، شمسی گوشکی سجاد. تبیین استراتژی محصول- بازار و قابلیت های بازاریابی شرکت بر عملکرد بازار. کاوش های مدیریت بازرگانی. 1391 [cited 2021July30];4(7):54-87. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191778



IEEE : کپی

حاجی پور، ب.، درزیان عزیزی، ع.، شمسی گوشکی، س.، 1391. تبیین استراتژی محصول- بازار و قابلیت های بازاریابی شرکت بر عملکرد بازار. کاوش های مدیریت بازرگانی, [online] 4(7), pp.54-87. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191778.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی