مشخصات مقاله عنوان نشریه: زن و فرهنگ اطلاعات شماره: زمستان 1390 , دوره 3 , شماره 10 ; از صفحه 71 تا صفحه 85 . عنوان مقاله: ارتباط ميان سوگيري توجه و خودكارآمدي عمومي با اضطراب اجتماعي در دانشجويان زن نویسندگان: بختيارپور سعيد, حيدري عليرضا, علي پورخدادادي شهلا* آدرس: * دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اهواز، اهواز، ایران چکیده: هدف از انجام اين پژوهش بررسي ارتباط ميان سوگيري توجه و خودكارآمدي عمومي با اضطراب اجتماعي در دانشجويان زن دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز مي باشد. نمونه تحقيق شامل 145 دانشجوي زن مي باشد كه به بطور تصادفي چندمرحله اي از بين دانشجويان زن انتخاب گرديدند. در اين پژوهش از 3 پرسشنامه شامل اضطراب اجتماعي FNE-SAD، كانون توجه FAQ و خودكارآمدي عمومي GSE-10 جهت جمع آوري داده ها استفاده گرديد. جهت تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي ساده و رگرسيون چندگانه استفاده شد. نتايج تحقيق نشان داد كه سوگيري توجه (كانون توجه متمركز بر خود) رابطه مثبت معنادار، خودكارآمدي عمومي رابطه منفي معنادار با اضطراب اجتماعي دارند و سوگيري توجه (كانون توجه بيروني) با اضطراب اجتماعي رابطه معناداري ندارد. همچنين نتايج رگرسيون چندگانه نشان از رابطه معنادار چندگانه بين متغيرهاي پژوهش دارد و از ميان متغيرهاي پيش بين خودكارآمدي عمومي و سوگيري توجه (كانون توجه متمركز بر خود) به ترتيب پيش بيني كننده براي اضطراب اجتماعي مي باشند. کلید واژه: سوگيري توجه(Q2)خودكارآمدي عمومي و اضطراب اجتماعي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: مواد افیونیطرح واره های ناسازگار اولیهنمایه توده بدنیترس از ارزیابی منفی ارجاعات: اثر واسطه گي توجه متمرکز بر خود و خودکارآمدي اجتماعي بر ارتباط ميان اضطراب اجتماعي و سوگيري هاي داوري اثربخشي آموزش گروهي خودكارآمدي بر كاهش هراس اجتماعي الگوي پيش بيني هراس اجتماعي در دانشجويان بر پايه مولفه هاي شناختي - رفتاري بررسي پايايي و روايي مقياس باورهاي خودکارآمدي عمومي (GSE-10) در دانشجويان روان شناسي دانشکده علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه شهيد چمران اهواز و دانشگاه آزاد مرودشت بررسي نقش كانون توجه در سوگيري حافظه بيماران افسرده خودكارآمدي عمومي و فوبي اجتماعي؛ ارزيابي مدل شناختي اجتماعي بندورا رابطه خوداثربخشي و مقبوليت اجتماعي با اضطراب اجتماعي در دانشجويان دختر مباني نظري و نحوه ساخت آزمايه رايانه اي سوگيري توجه پروب دات با استفاده از تصاوير هيجاني واقعي براي بيماران مبتلا به اضطراب اجتماعي مقالات نشریه ای مرتبط: تفسير موقعيت هاي اجتماعي مبهم در اضطراب اجتماعي: کاربرد تکليف رايانه اي سنجش سوگيري تفسيرمقايسه سوگيري استدلال - استنتاج زودهنگام بين بيماران مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعي و افراد بهنجارپيش بيني اضطراب اجتماعي با توجه به صفات شخصيتي و خودكارآمديرابطه سوگيري تفسير و اضطراب اجتماعي در دانشجويانساخت و اعتباريابي برنامه ي رايانه اي درمان اصلاح سوگيري توجه براي اختلال اضطراب اجتماعي مقالات همایشی مرتبط: بررسی ارتباط مهارت های اجتماعی و خودکارآمدی اجتماعی دانش آموزان ابتداییبررسی رابطه بین خودکارآمدی و منبع کنترل با موفقیت تحصیلی دانشجویانسوگیری نسبت به بازار و عملکرد با تاکید بر اهمیت راهبرد سازمانیخودکارآمدی رایانه و اضطراب امتحان در بین دانشجویان در آزمون های الکترونیکیبررسی تاثیر درمان فراشناختی بر اضطراب اجتماعی و سلامت اجتماعی دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 264 آخرین های بلاگ آموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notنمایش شمارش خطوط در ورد Wordتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی