برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1390 , دوره  3 , شماره  9 ; از صفحه 111 تا صفحه 119 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان دانشجويان دختر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سوسنگرد، گروه راهنمایی و مشاوره، سوسنگرد، ایران
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي تاثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان دانشجويان دختر رشته راهنمايي و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامي واحد سوسنگرد بود. نمونه تحقيق شامل 40 نفر از دانشجويان بود که به شيوه نمونه گيري تصادفي انتخاب و به دو گروه آزمايش و کنترل (هر گروه 20 نفر) تقسيم شدند. قبل از مداخله متغير مستقل يعني آموزش مهارتهاي زندگي، از گروه آزمايش و کنترل با استفاده از ابزار سلامت روان (SCL25)، پيش آزمون گرفته شد. سپس گروه آزمايش به مدت 12 جلسه 90 دقيقه اي آموزش مهارتهاي زندگي را دريافت نمودند و پس از گذشت دو ماه، از آزمودنيها پس آزمون بعمل آمد و مجددا بعد از يک ماه آزمون پيگيري از دو گروه گرفته شد. نتايج حاصل از يافته ها، با استفاده از تحليل کواريانس، نشان داد که تفاوت دو گروه آزمايش و کنترل در سطح 0.001>P معنادار است. اين مطلب بيانگر آن است که آموزش مهارتهاي زندگي منجر به افزايش سلامت روان دانشجويان شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 172
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی