5 SID.ir | مقايسه هوش فرهنگي، احساس تنهايي، فرسودگي تحصيلي و سلامت روان در دانشجويان دختر کارشناسي ارشد بومي و غيربومي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه هوش فرهنگي، احساس تنهايي، فرسودگي تحصيلي و سلامت روان در دانشجويان دختر کارشناسي ارشد بومي و غيربومي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پيام نور گتوند، گروه روانشناسي تربيتي، گتوند، ايران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مقايسه هوش فرهنگي، احساس تنهايي، فرسودگي تحصيلي و سلامت روان در دانشجويان دختر کارشناسي ارشد بومي و غير بومي انجام شده است. نمونه مورد بررسي 100 نفر دانشجوي دختر کارشناسي ارشد بومي و غير بومي (50 نفر بومي و 50 نفر غير بومي) بود که به صورت تصادفي چندمرحله اي انتخاب شدند. روش پژوهش، از نوع علي-مقايسه اي مي باشد و در تجزيه و تحليل داده ها از شاخص هاي آمار توصيفي و استنباطي و تحليل وواريانس (MANOVA) استفاده شده است. يافته ها نشان دادند که هوش فرهنگي، احساس تنهايي، فرسودگي تحصيلي دانشجويان دختر کارشناسي ارشد غير بومي بيشتر از دانشجويان دختر بومي و سلامت روان دانشجويان دختر بومي بهتر از دانشجويان دختر غير بومي است. به طور کلي، بين دانشجويان دختر کارشناسي بومي و غير بومي از لحاظ هوش فرهنگي، احساس تنهايي، فرسودگي تحصيلي و سلامت روان تفاوت معني داري وجود دارد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 212
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی