مشخصات مقاله عنوان نشریه: كاوش هاي مديريت بازرگاني اطلاعات شماره: پاييز و زمستان 1390 , دوره 3 , شماره 6 ; از صفحه 123 تا صفحه 149 . عنوان مقاله: کيفيت خدمات و رضايت مشتريان در صنعت هتلداري (مورد مطالعه: هتل هاي شهر مشهد) نویسندگان: فيض داوود, طاهريان حسين, زارعي عظيم آدرس: چکیده: هدف از اين پژوهش بررسي وضعيت کيفيت خدمات هتل ها و رضايت مشتريان در شهر مشهد است. با مطالعه تحقيقات پيشين مدل مفهومي خاصي طراحي شد و کيفيت خدمات هتل ها با استفاده از مدل آميخته «بومز و بيتنر» مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته است. در اين پژوهش، با استفاده از بررسي اسناد و مدارک و پرسشنامه محقق ساخته، داده هاي مورد نياز از 196 نفر از مشتريان هتل هاي شهر مشهد و 90 نفر از مديران و کارشناسان اين هتل ها جمع آوري گرديد. نتايج تحقيق نشان مي دهد که در مجموع کيفيت خدمات هتل هاي شهر مشهد در حد قابل قبولي قرار دارد و مشتريان از کيفيت خدمات ارائه شده راضي هستند. بين ديدگاه مشتريان، مديران و کارشناسان تفاوت وجود دارد. همچنين آميخته «مکان» داراي بيشترين اهميت و آميخته «قيمت» داراي کمترين اهميت است. کلید واژه: کيفيت خدمات(Q2)مدل «بومز و بيتنر»(Q2)صنعت هتلداري(Q1)روش تصميم گيري چند شاخصه (تاپسيس)(Q2)هتل هاي شهر مشهد(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: ادراکاتمشتریخدمتوفاداری مشتری ارجاعات: انتخاب آميخته بازاريابي با استفاده از تكنيك AHP با رويكرد برنامه ريزي استراتژيك بررسي مقايسه اي كيفيت خدمات بانكي از ديدگاه مشتريان و كاركنان نقش آميخته بازاريابي جهانگردي جهت جذب جهانگردان بيشتر مقالات نشریه ای مرتبط: شناسايي معيارها و تبيين مجموعه هاي فازي انتخاب هتل از ديدگاه گردشگران مقيم تهرانمعيارهاي انتخاب هتل از ديدگاه گردشگران شهر مشهدپيکره بندي راهبردهاي عمليات خدماتي در صنعت هتلداري ايران مورد مطالعه: هتل ها و هتل آپارتمان هاي شهرستان مشهدتحليلي بر وضعيت زيرساخت هاي گردشگري در شهر اصفهان (با تاکيد بر هتل ها)ارتقا سطح کيفيت خدمات: بررسي تاثير رفتار شهروندي سازماني (مورد مطالعه:هتل پارس مشهد) مقالات همایشی مرتبط: بررسی تاثیر زیر ساخت های فناوری اطلاعات بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در هتل های منتخب شهر مشهدعوامل مرتبط با وفاداری مشتری درصنعت هتلداری (مورد مطالعه هتل کادوس شهر رشت) مطالعه نقش بازاریابی هتل ها در توسعه گردشگری ایراندانش در رابطه با هتل سبز و رفتار اقامت توریستی (مورد مطالعه: هتل سبز نیاسر)بهره وری انرژی در ساختمان هتل با بکارگیری فناوری نانو ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 404 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی