مشخصات مقاله عنوان نشریه: كاوش هاي مديريت بازرگاني : پاييز و زمستان 1390 , دوره 3 , شماره 6 ; از صفحه 123 تا صفحه 149 . عنوان مقاله: کيفيت خدمات و رضايت مشتريان در صنعت هتلداري (مورد مطالعه: هتل هاي شهر مشهد) نویسندگان: فيض داوود, طاهريان حسين, زارعي عظيم آدرس: چکیده: هدف از اين پژوهش بررسي وضعيت کيفيت خدمات هتل ها و رضايت مشتريان در شهر مشهد است. با مطالعه تحقيقات پيشين مدل مفهومي خاصي طراحي شد و کيفيت خدمات هتل ها با استفاده از مدل آميخته «بومز و بيتنر» مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته است. در اين پژوهش، با استفاده از بررسي اسناد و مدارک و پرسشنامه محقق ساخته، داده هاي مورد نياز از 196 نفر از مشتريان هتل هاي شهر مشهد و 90 نفر از مديران و کارشناسان اين هتل ها جمع آوري گرديد. نتايج تحقيق نشان مي دهد که در مجموع کيفيت خدمات هتل هاي شهر مشهد در حد قابل قبولي قرار دارد و مشتريان از کيفيت خدمات ارائه شده راضي هستند. بين ديدگاه مشتريان، مديران و کارشناسان تفاوت وجود دارد. همچنين آميخته «مکان» داراي بيشترين اهميت و آميخته «قيمت» داراي کمترين اهميت است. كلید واژه: کيفيت خدمات(Q2)مدل «بومز و بيتنر»(Q2)صنعت هتلداري(Q1)روش تصميم گيري چند شاخصه (تاپسيس)(Q2)هتل هاي شهر مشهد(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: ادراکاتمشتریخدمتوفاداری مشتری ارجاعات: نقش آميخته بازاريابي جهانگردي جهت جذب جهانگردان بيشتربررسي مقايسه اي كيفيت خدمات بانكي از ديدگاه مشتريان و كاركنانانتخاب آميخته بازاريابي با استفاده از تكنيك AHP با رويكرد برنامه ريزي استراتژيك مقالات نشریه ای مرتبط: پيکره بندي راهبردهاي عمليات خدماتي در صنعت هتلداري ايران مورد مطالعه: هتل ها و هتل آپارتمان هاي شهرستان مشهدتحليلي بر وضعيت زيرساخت هاي گردشگري در شهر اصفهان (با تاکيد بر هتل ها)معيارهاي انتخاب هتل از ديدگاه گردشگران شهر مشهدارتقا سطح کيفيت خدمات: بررسي تاثير رفتار شهروندي سازماني (مورد مطالعه:هتل پارس مشهد)شناسايي معيارها و تبيين مجموعه هاي فازي انتخاب هتل از ديدگاه گردشگران مقيم تهران مقالات همایشی مرتبط: بهره وري انرژي در ساختمان هتل با بکارگيري فناوري نانودانش در رابطه با هتل سبز و رفتار اقامت توريستي (مورد مطالعه: هتل سبز نياسر)بررسي تاثير زير ساخت هاي فناوري اطلاعات بر موفقيت مديريت ارتباط با مشتري در هتل هاي منتخب شهر مشهدمطالعه نقش بازاريابي هتل ها در توسعه گردشگري ايرانعوامل مرتبط با وفاداري مشتري درصنعت هتلداري (مورد مطالعه هتل كادوس شهر رشت) ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 577 آخرین های بلاگ با کد رایگان QR میزان استفاده از ارائه خود را افزایش دهیدمحققان پر استناد ایران در سال 2019موضوعات جدید علمی را استخراج کنیدبا سرویس رایگان موضوعات مرتبط در ساینس دایرکت آشنا شویمبا پابلونز: مقالات علمی خود را به صورت رایگان از وب آو ساینس رصد کنیمچگونه استنادات خود را افزایش دهیم؟ ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی