برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1391 , دوره  7 , شماره  22 ; از صفحه 63 تا صفحه 72 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش «تفکيک خويشتن» بر مبناي نظريه بوون بر کاهش ميزان اضطراب و افزايش اعتماد به نفس دانش آموزان دبيرستاني خانواده هاي طلاق

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسي اثربخشي آموزش تفکيک خويشتن يا خودمتمايزسازي بر کاهش ميزان اضطراب و افزايش اعتماد به نفس دانش آموزان پسر خانواده هاي طلاق بود. جامعه آماري اين پژوهش را دانش آموزان پسر خانواده هاي طلاق در مقطع دبيرستان و در منطقه 2 آموزش و پرورش شهر تهران تشکيل مي دادند. به اين ترتيب که از بين دبيرستان هاي منطقه 2 استان تهران، يک مدرسه به تصادف انتخاب شد و سپس فهرستي از اسامي دانش آموزان پسر خانواده هاي طلاق را ليست گرديد. و 20 دانش آموز به صورت تصادفي ساده انتخاب شده و به طور تصادفي در دو گروه (10 نفره) آزمايشي و گواه جايگزين شدند و به پرسشنامه اضطراب زانک و پرسشنامه اعتماد به نفس کوپراسميت پاسخ دادند. 10 جلسه آموزشي در گروه آزمايشي اجرا شد. در اين تحقيق از طرح پيش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده و تجزيه و تحليل داده ها با آزمون کوواريانس صورت گرفت. نتيجه پژوهش نشان داد که آموزش خودمتمايزسازي بر کاهش ميزان اضطراب و افزايش اعتماد به نفس فرزندان خانواده هاي طلاق در سطح p<0.05 موثر بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کاظمیان، س.، و کلانترهرمزی، آ. (1391). اثربخشی آموزش «تفکیک خویشتن» بر مبنای نظریه بوون بر کاهش میزان اضطراب و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان دبیرستانی خانواده های طلاق. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), 7(22), 63-72. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191479



Vancouver : کپی

کاظمیان سمیه، کلانترهرمزی آتوسا. اثربخشی آموزش «تفکیک خویشتن» بر مبنای نظریه بوون بر کاهش میزان اضطراب و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان دبیرستانی خانواده های طلاق. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی). 1391 [cited 2021May07];7(22):63-72. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191479



IEEE : کپی

کاظمیان، س.، کلانترهرمزی، آ.، 1391. اثربخشی آموزش «تفکیک خویشتن» بر مبنای نظریه بوون بر کاهش میزان اضطراب و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان دبیرستانی خانواده های طلاق. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), [online] 7(22), pp.63-72. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191479.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 364 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی