برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
اسفند 1392 , دوره  3 , شماره  1 ; از صفحه 17 تا صفحه 20 .
 
عنوان مقاله: 

ضرورت بازبيني درس ويروس شناسي در دانشجويان پزشکي پزشکي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

زمينه و هدف: آموزش پزشکي بايد به عنوان يک فرآيند ديناميک ديده شود و با عنايت به علم روز و نياز آموزشي فراگيران مرتبا مورد پايش و ارزيابي قرار گرفته و در صورت لزوم تغيير در برنامه داده شود. با توجه به رشد سريع علم در حوزه ويروس شناسي، و گذشت بيش از 25 سال از برنامه موجود آموزش پزشکي، ضرورت بازنگري در برنامه آموزشي اين درس از جنبه هاي کمي و کيفي وجود دارد. با عنايت به اهميت نظر دانشجويان پزشكي، به عنوان فراگيران موضوع، بر آن شديم تا طي يك نظر سنجي ديدگاه دانشجويان را درباره وضع موجود درس ويروس شناسي پزشکي به لحاظ محتوا و کميت جويا شويم.
روش: جامعه اين پژوهش، دانشجويان رشته پزشكي مقطع علوم پايه در سال 90، در دانشگاه علوم پزشكي مشهد بود. ابزار پژوهش يك پرسشنامه محقق -ساخته بود. سوالات پرسش نامه به منظور ارزيابي ديدگاه دانشجويان در مورد اهميت، کميت، کيفيت و لزوم بازبيني برنامه آموزشي درس ويروس شناسي طراحي شد. سپس داده هاي جمع آوري شده مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت
.
نتايج: نتايج نشان داد كه اكثريت پاسخ دهندگان (82.5 %) ميزان اهميت درس ويروس شناسي را زياد تا خيلي زياد ارزيابي نموده اند. اكثريت پاسخ دهندگان ميزان ارتباط درس را با مباحث باليني و آينده حرفه اي خود را زياد ارزيابي کردند. اكثر دانشجويان موافق افزايش ساعات تدريس و بازنگري در کوريکولوم اين درس بودند. دانشجويان همچنين نحوه توزيع واحد هاي درسي در مقطع علوم پايه را ضعيف تا متوسط ارزيابي نمودند
.
بحث و نتيجه گيري: بر اساس نتايج اين مطالعه و با رويکرد استفاده بهينه از زمان و وقت دانشجوي مقطع علوم پايه در ارائه بهترين و مفيدترين مطالب با کاربري شغلي و حرفه اي و نيز با در نظر گرفتن قدمت برنامه آموزشي موجود و رشد سريع علم ويروس شناسي بوي‍‍‍ژه در دو دهه اخير، بازنگري و افزايش سرفصلهاي تدريس اين درس، پيشنهاد مي شود. مطالعه حاضر نشان مي دهد که اکثريت پرسش شوندگان درس ويروس شناسي را با اهميت بالا و مرتبط با آينده حرفه اي خود دانسته و موافق بازنگري و افزودن سرفصلهاي جديد و ضروري به آن مي باشند
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یوسفی، م.، و درخشان، م. (1392). ضرورت بازبینی درس ویروس شناسی در دانشجویان پزشکی پزشکی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی), 3(1), 17-20. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191231



Vancouver : کپی

یوسفی مسعود، درخشان محمد. ضرورت بازبینی درس ویروس شناسی در دانشجویان پزشکی پزشکی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی). 1392 [cited 2021May18];3(1):17-20. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191231



IEEE : کپی

یوسفی، م.، درخشان، م.، 1392. ضرورت بازبینی درس ویروس شناسی در دانشجویان پزشکی پزشکی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی), [online] 3(1), pp.17-20. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191231.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 178 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی