مشخصات مقاله عنوان نشریه: Future of Medical Education Journal (آينده آموزش پزشكي) اطلاعات شماره: اسفند 1392 , دوره 3 , شماره 1 ; از صفحه 8 تا صفحه 12 . عنوان مقاله: ديدگاه دانشجويان پرستاري درباره روش تدريس مبتني بر مورد و مقايسه آن با روش سخنراني نویسندگان: غفوري فرد منصور*, حريريان حميدرضا, آقاجانلو علي آدرس: * چکیده: زمينه و هدف: يکي از راه هاي بهبود آموزش پرستاري، استفاده از الگوهاي نوين تدريس مي باشد. يکي از اين روش هاي دانشجو محور که اخيرا مطرح شده، تدريس مبتني بر مورد مي باشد. لذا اين پژوهش با هدف بررسي ديدگاه دانشجويان پرستاري دانشکده پرستاري و مامايي زنجان درباره روش تدريس مبتني بر مورد و مقايسه آن با روش سخنراني مقايسه روش تدريس مبتني بر مورد با روش سخنراني در سال 1390 انجام شده است.روش: اين پژوهش يك مطالعه نيمه تجربي است که در آن، 30 نفر از دانشجويان ترم 6 پرستاري که در حال گذراندن واحد پرستاري مراقبت هاي ويژه بودند انتخاب شدند، مطالب جلسه به دو بخش تقسيم شد بخش اول بر اساس الگوي تدريس مبتني بر مورد و بخش دوم از طريق سخنراني ارائه شد. و هر يک از بخش ها 45 دقيقه طول کشيد. در پايان جلسه از دانشجويان خواسته شد تا اين دو روش را مقايسه کرده و پرسشنامه مطالعه را تکميل نمايند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد.يافته ها: بر اساس نتايج مطالعه، بيشترين نسبت نمونه ها (66.7 درصد از دانشجويان) کاملا موافق بودند که روش تدريس مبتني بر مورد در مقايسه با سخنراني باعث افزايش درک مطلب دانشجويان مي شود. همچنين، نتايج مطالعه نشان داد که اکثريت دانشجويان از اين روش جديد رضايت خيلي بالايي داشتند بطوري که در مقياس 0 تا 10 امتيازي، ميانگين رضايت آنها 1.8±8.38 بود. اما تفاوت معني داري بين دوجنس يافت نشد (0.05<p).نتيجه گيري: بر اساس نتايج نتيجه مي گيريم که روش تدريس مبتني بر مورد در مقايسه با سخنراني کارايي بيشتري دارد و از آنجا که اين روش بسيار آسان بوده و به سهولت قابل اجراست بنابراين مربيان پرستاري مي توانند از اين روش براي ارتقا يادگيري دانشجويان استفاده نمايند. کلید واژه: روش تدريس(Q2)تدريس مبتني بر مورد(Q1)سخنراني(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: سخنرانیروش های آموزشیبحث گروهیتدریسآموزشروش تدریسبحث گروهیتدریس ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: کدام متد تدريس بهتر است ؟ مشارکتي يا سخنرانيدرک دانشجويان از تدريس موثر در آموزش پرستاري: يک مطالعه کيفيمقايسه تاثير تدريس به روش سخنراني و بحث گروهي بر مهارت هاي ارتباط با بيمار در دانشجويان پرستاريمقايسه تاثير روش هاي تدريس بر رضايت، اضطراب و يادگيري دانشجويان پرستاريبررسي مقايسه اي تاثير روشهاي آموزش سخنراني و بحثي بر ميزان يادگيري دانشجويان پرستاري در نيمسال دوم 83- 84 مقالات همایشی مرتبط: مقایسه میزان رضایت و یادگیری دانشجویان کارشناسی پرستاری از روش سخنرانی و مشارکتیدیدگاه دانشجویان از میزان موفقیت روش تدریس مشارکتیمقایسه میزان یادگیری و رضایت دانشجویان در تدریس به روش سخنرانی و یادگیری مبتنی بر تیممقایسه تاثیر روش های تدریس بر یادگیری دانشجویانمقایسه تاثیر روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات و پازل با روش سخنرانی در پیشرفت تحصیلی درس مبانی علم رایانه پایه سوم ریاضی دانش آموزان متوسطه ناحیه یک شهر ارومیه ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 131 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی