برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1390 , دوره  21 , شماره  72 ; از صفحه 45 تا صفحه 53 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي نيازهاي اساسي استقرار مديريت کيفيت فراگير در مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي ايران بر اساس الگوي بنياد اروپايي مديريت کيفيت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایلام، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: استقرار موفق مديريت کيفيت فراگير در سازمان مستلزم رهبري متعهدانه، مشتري گرايي، مشارکت کارکنان، مديريت فرآيندي، ارتباطات سازماني موثر، مديريت دانش و فرهنگ ارتقا مستمر است. هدف اين پژوهش، بررسي استقرار مديريت کيفيت فراگير در مراکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي بر اساس الگوي بنياد اروپايي مديريت کيفيت بود.
مواد و روش ها: در اين مطالعه توصيفي، کليه پايگاه ها و واحدهاي ستادي مراکز ايلام، بوشهر، مازندران، اردبيل، آذربايجان غربي و يزد و واحدهاي ستادي و نيمي از پايگاه هاي تهران، خراسان رضوي، اصفهان و سيستان و بلوچستان و کليه کارکنان و مديران آنها به صورت سرشماري و 3246 خدمت گيرندگان 6 ماه گذشته، به صورت تصادفي انتخاب شدند. با استفاده از مقياس رتبه اي 189 گويه اي و 4 پرسشنامه سبک رهبري، رضايت شغلي، رضايت بيمار و جو توانمندسازي سازمان، از نظر 5 معيار توانمند سازي الگوي فوق بررسي گرديد. اعتبار ابزارها با اندازه گيري اعتبار محتوا و پايايي آنها از طريق همبستگي دروني وآزمون مجدد تاييد شد.
يافته ها: مراکز منتخب، 33.7 درصد از 500 امتياز معيارهاي توانمندساز را تامين و در گروه سازمان هاي باري به هر جهت، قرار گرفتند. در مقايسه مراکز تهران، خراسان رضوي و اصفهان با امتياز بالاتر در گروه سازمان هاي بهبود يافته قرار گرفتند. درمجموع، معيار رهبري، کمترين (26.6 درصد) و معيار کارکنان بيشترين درصد امتياز (39 درصد) را کسب کردند.
نتيجه گيري: بعلاوه، افزايش آگاهي و نگرش مديران و کارکنان راجع به اصول ارتقا کيفيت، نسبت به استقرار مديريت فرآيند، ايجاد رويکرد مشتري مداري، ايجاد فرهنگ بهبود مستمر، توانمندسازي کارکنان و تشکيل گروه هاي کيفيت اقدامات ضروري است که بايد مورد توجه قرار گيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عابدسعیدی، ژ.، و مظفری، م.، و پازارگادی، م.، و علوی مجد، ح. (1390). بررسی نیازهای اساسی استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایران بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery), 21(72), 45-53. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191185



Vancouver : کپی

عابدسعیدی ژیلا، مظفری مصیب، پازارگادی مهرنوش، علوی مجد حمید. بررسی نیازهای اساسی استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایران بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery). 1390 [cited 2021August05];21(72):45-53. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191185



IEEE : کپی

عابدسعیدی، ژ.، مظفری، م.، پازارگادی، م.، علوی مجد، ح.، 1390. بررسی نیازهای اساسی استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایران بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery), [online] 21(72), pp.45-53. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191185.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 61 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی