برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي عملکرد بيمارستان شهيد صدوقي يزد بر اساس الگوي تعالي سازماني EFQM

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: قلمرو مراقبت هاي بهداشتي درماني که سازمان ها در سال هاي اخير با آن مواجه اند، در سطح بالايي از پويايي و بالندگي توصيف شده است، براي بقا در چنين شرايطي، ارزيابي عملکرد مي تواند نقش موثري در فراهم آوردن کيفيت خدمات داشته باشد. هدف از اين تحقيق، ارزيابي عملکرد بيمارستان شهيد صدوقي شهر يزد با استفاده از مدل تعالي سازماني است.
روش بررسي: اين پژوهش مطالعه اي توصيفي مقطعي بود. ابزار گردآوري داده ها، پرسشنامه استاندارد الگوي تعالي سازماني
EFQM بود. اطلاعات تحقيق از يک نمونه 302 نفري از کارکنان شاغل در بخش هاي مختلف بيمارستان شهيد صدوقي يزد جمع آوري شده است. نمونه ها به صورت تصادفي - طبقه اي انتخاب شده اند. در اين پژوهش براي تجزيه و تحليل اطلاعات جمع آوري شده از روش آمار توصيفي استفاده شد.
نتايج: نتايج پژوهش نشان مي دهد که بيمارستان شهيد صدوقي شهر يزد از 500 امتياز در نظر گرفته شده در مدل
EFQM ، به اخذ 185.41 امتياز گرديده است. اين امتياز بيانگر اين مطلب است که بيمارستان از وضعيت مطلوب تعريف شده، فاصله زيادي دارد.
نتيجه گيري: با توجه به اينکه عملکرد اين بيمارستان در رده متوسط به پايين قرار مي گيرد، توجه هر چه بيشتر به مديريت درمان در اين بيمارستان الزامي است. بنابراين، تدوين برنامه اي کارا و اثربخش جهت ارتقاء عملکرد در اين بيمارستان ضروري است. در ضمن به نظر مي رسد، مدل تعالي سازماني، مي تواند به عنوان مدلي جامع براي ارزيابي عملکرد بيمارستان ها مورد استفاده قرار گيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یونسی فر، س.، و شاهین، آ.، و صنایعی، ع. (1392). ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید صدوقی یزد بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM. مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد, 21(1 (پیاپی 88)), 37-44. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191182



Vancouver : کپی

یونسی فر سیدمحمد، شاهین آرش، صنایعی علی. ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید صدوقی یزد بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM. مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد. 1392 [cited 2021July30];21(1 (پیاپی 88)):37-44. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191182



IEEE : کپی

یونسی فر، س.، شاهین، آ.، صنایعی، ع.، 1392. ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید صدوقی یزد بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM. مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد, [online] 21(1 (پیاپی 88)), pp.37-44. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191182.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 97 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی