برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه اثر الگودهي ويدئويي فرد ماهر و خود الگودهي ويدئويي بر يادگيري پرتاب آزاد بسکتبال در کودکان عقب مانده ذهني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خوارزمی
 
چکیده: 

هدف تحقيق، بررسي اثر الگودهي ويدئويي فرد ماهر و خود الگودهي ويدئويي بر يادگيري پرتاب آزاد بسکتبال در دانش آموزان عقب مانده ذهني مقطع ابتدايي بود. 24 نفر از دانش آموزان عقب مانده ذهني مقطع ابتدايي پس از برگزاري جلسه پيش آزمون، به صورت تصادفي، در سه گروه الگودهي ويدئويي، خود الگودهي ويدئويي و کنترل قرار گرفتند. گروه الگودهي ويدئويي، يک نوار ويدئويي از يک فرد ماهر و گروه خود الگودهي ويدئويي، نوار ويدئويي اجراي خود را تماشا کردند و به تمرين فيزيکي مهارت پرداختند. گروه کنترل در اين برنامه مداخله اي شرکت نکردند. پس از 10 جلسه اکتساب، آزمون يادداري فوري بعد از يک روز و آزمون يادداري تاخيري بعد از 5 روز برگزار شد. نتايج نشان داد الگودهي ويدئويي يک مداخله سودمند براي يادگيري مهارت پرتاب آزاد بسکتبال در دانش آموزان عقب مانده ذهني است (0.05>p). با اين وجود، خود الگودهي ويدئويي نسبت به الگودهي ويدئويي فرد ماهر سودمند تر است و مهارت آموخته شده از اين طريق، با گذشت زمان حفظ مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پیرمرادیان، م.، و موحدی، ا.، و بهرام، ع. (1391). مقایسه اثر الگودهی ویدئویی فرد ماهر و خود الگودهی ویدئویی بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال در کودکان عقب مانده ذهنی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی), 4(11), 133-146. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191172



Vancouver : کپی

پیرمرادیان محبوبه، موحدی احمدرضا، بهرام عباس. مقایسه اثر الگودهی ویدئویی فرد ماهر و خود الگودهی ویدئویی بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال در کودکان عقب مانده ذهنی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی). 1391 [cited 2021May08];4(11):133-146. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191172



IEEE : کپی

پیرمرادیان، م.، موحدی، ا.، بهرام، ع.، 1391. مقایسه اثر الگودهی ویدئویی فرد ماهر و خود الگودهی ویدئویی بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال در کودکان عقب مانده ذهنی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی), [online] 4(11), pp.133-146. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191172.



 

 
بازدید یکساله 75 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی