مشخصات مقاله عنوان نشریه: مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران (انديشه و رفتار) اطلاعات شماره: پاييز 1391 , دوره 18 , شماره 3 (پياپي 70) ; از صفحه 195 تا صفحه 201 . عنوان مقاله: حساسيت، ويژگي و نقطه برش مقياس تجديدنظرشده هوشي وکسلر کودکان در تشخيص اختلال هاي يادگيري نویسندگان: رحيميان بوگر اسحق*, حبيبي مجتبي آدرس: * گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه سمنان، سمنان، دانشگاه سمنان، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی بالینی چکیده: هدف: هدف پژوهش حاضر تعيين حساسيت، ويژگي و نقطه برش مقياس تجديدنظرشده هوشي وکسلر کودکان (WISC-R) در تشخيص اختلال هاي يادگيري بود.روش: در يک طرح توصيفي - مقطعي با نمونه گيري خوشه اي چندمرحله اي از پايه هاي سوم تا پنجم دبستان هاي استان سمنان، 45 دانش آموز مبتلا به اختلال هاي يادگيري و 45 دانش آموز سالم به پرسش نامه هاي داده هاي جمعيت شناختي،WISC-R و فهرست تشخيصي اختلال هاي يادگيري بر پايه DSM-IV-TR پاسخ دادند. داده ها با کاربرد منحني ROC تحليل شدند.يافته ها: يافته ها نشان داد نمره کل 89 با حساسيت 71.1 درصد و ويژگي 95.6 مي تواند دو گروه مبتلا و سالم را در 94.1 درصد موارد تميز دهد (p<0.05). در دو بخش کلامي و غيرکلامي نيز به ترتيب نمره 44 با حساسيت 84.4 درصد و ويژگي 86.7 درصد و نمره 44 با حساسيت 44.4 درصد و ويژگي 93.3 درصد مي تواند دو گروه را به ترتيب در 86.4 درصد و 87 درصد موارد تميز دهد (p<0.05).نتيجه گيري: مقياس WISC-R با نقاط برش مشخص، داراي قابليت به کارگيري در تشخيص کودکان مبتلا به اختلال هاي يادگيري است. کلید واژه: اختلال هاي يادگيري(Q2)مقياس تجديدنظرشده هوشي وکسلر کودکان(Q2)حساسيت(Q3)ويژگي(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: آپاندیسیت حادسونوگرافیآپاندیسیتارزش تشخیصیآپاندیسیتارزش تشخیصیمقاومتآپاندیسیت حاد ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: مقايسه سازماندهي- برنامه ريزي، استدلال و حافظه کاري در کودکان با و بدون اختلال خاص يادگيريکاربرد چهارمين ويرايش آزمون هوشي وکسلر کودکان در تشخيص اختلال زبان نوشتاري و رياضيمقايسه عملکرد کودکان با و بدون اختلال هاي يادگيري در مقياس تجديدنظر شده ي هوشي وکسلر کودکاناثربخشي درمان نوروفيدبک بر عملکرد دانش آموزان دوره دبستان داراي اختلال يادگيري در مقياس هاي آزمون هوشي وکسلر کودکانويژگي و مشخصات دانش آموزان داراي اختلال يادگيري مقالات همایشی مرتبط: هوش هیجانی و خرده مقیاس های هوش هیجانی افراد دارای اختلال یادگیری خرده مقیاس های اختلال یادگیری و عادی متفاوت است.میزان شیوع اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان پایه های دوم و سوم ابتدایی شهرستان خرمدرهمقایسه نیمرخ هوشی بین دانش آموزان عادی و مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه بر اساس وکسلر 4 در پایه های دوم و سوم ابتدایی شهرستان سقزتاثیر آموزش مدیریت کودک به والدین با توجه به فرهنگ ایرانی بر تنظیم شناختی هیجان مادران کودکان دارای اختلال های یادگیریبررسی وضعیت تعادل درکودکان دارای اختلال یادگیری در شهرستان سمنان ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 72 آخرین های بلاگ آموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notنمایش شمارش خطوط در ورد Wordتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی