نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

حساسيت، ويژگي و نقطه برش مقياس تجديدنظرشده هوشي وکسلر کودکان در تشخيص اختلال هاي يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه سمنان، سمنان، دانشگاه سمنان، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی بالینی
 
چکیده: 
هدف: هدف پژوهش حاضر تعيين حساسيت، ويژگي و نقطه برش مقياس تجديدنظرشده هوشي وکسلر کودکان (WISC-R) در تشخيص اختلال هاي يادگيري بود.روش: در يک طرح توصيفي - مقطعي با نمونه گيري خوشه اي چندمرحله اي از پايه هاي سوم تا پنجم دبستان هاي استان سمنان، 45 دانش آموز مبتلا به اختلال هاي يادگيري و 45 دانش آموز سالم به پرسش نامه هاي داده هاي جمعيت شناختي،WISC-R  و فهرست تشخيصي اختلال هاي يادگيري بر پايه DSM-IV-TR پاسخ دادند. داده ها با کاربرد منحني ROC تحليل شدند.يافته ها: يافته ها نشان داد نمره کل 89 با حساسيت 71.1 درصد و ويژگي 95.6 مي تواند دو گروه مبتلا و سالم را در 94.1 درصد موارد تميز دهد (p<0.05). در دو بخش کلامي و غيرکلامي نيز به ترتيب نمره 44 با حساسيت 84.4 درصد و ويژگي 86.7 درصد و نمره 44 با حساسيت 44.4 درصد و ويژگي 93.3 درصد مي تواند دو گروه را به ترتيب در 86.4 درصد و 87 درصد موارد تميز دهد (p<0.05).نتيجه گيري: مقياس WISC-R با نقاط برش مشخص، داراي قابليت به کارگيري در تشخيص کودکان مبتلا به اختلال هاي يادگيري است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رحیمیان بوگر، ا.، و حبیبی، م. (1391). حساسیت, ویژگی و نقطه برش مقیاس تجدیدنظرشده هوشی وکسلر کودکان در تشخیص اختلال های یادگیری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار), 18(3 (پیاپی 70)), 195-201. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191085



Vancouver : کپی

رحیمیان بوگر اسحق، حبیبی مجتبی. حساسیت, ویژگی و نقطه برش مقیاس تجدیدنظرشده هوشی وکسلر کودکان در تشخیص اختلال های یادگیری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار). 1391 [cited 2022August09];18(3 (پیاپی 70)):195-201. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191085



IEEE : کپی

رحیمیان بوگر، ا.، حبیبی، م.، 1391. حساسیت, ویژگی و نقطه برش مقیاس تجدیدنظرشده هوشی وکسلر کودکان در تشخیص اختلال های یادگیری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار), [online] 18(3 (پیاپی 70)), pp.195-201. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191085.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 572 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی