5 SID.ir | تحليل جامعه شناختي هويت حرفه اي دانشجويان مطالعه موردي: دانشجويان دانشگاه مازندران

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تحليل جامعه شناختي هويت حرفه اي دانشجويان مطالعه موردي: دانشجويان دانشگاه مازندران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه مازندران
 
چکیده: 

اين مقاله با مطالعه وضعيت امروز دانشگاه هاي ايران از طريق تحقيق درباره احوالات زندگي دانشجويي، سعي دارد ابعاد هويت حرفه اي دانشجويان را بررسي نمايد. هويت حرفه اي يک هويت اجتماعي است و در ارتباط با ديگران و از طريق يادگيري و آموزش عملي و تجارب حرفه اي ايجاد مي شود. براي دانشجويان، آغاز رسمي حرفه اجتماعي، همزمان است با آغاز مطالعات که از طريق آموزش هاي عملي مربوط به رشته تحصيلي، شکل گيري هويت حرفه اي آنها تشديد و تقويت مي شود. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد، هويت حرفه اي دانشجويان داراي دو بعد هويت علمي و هويت شخصي است.هويت علمي دانشجويان از طريق گرايش ها و نگرش ها و نيز تلاش ها و کنش هاي علمي دانشجويان شکل مي گيرد. هويت شخصي نيز درک و تصوري است که دانشجو ازخودش به عنوان يک کنشگر علمي و در محيط دانشگاهي به دست مي آورد. همچنين توسعه هويت حرفه اي با موقعيت فرد در درون جامعه در ارتباط است، ازاين رو، جنس، پايگاه اجتماعي و اقتصادي، حمايت هاي خانواده و دوستان، محيط و شبکه هاي اجتماعي فرد در شکل گيري هويت حرفه اي وي موثرند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 284
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی