مشخصات مقاله عنوان نشریه: مطالعات مديريت ورزشي (پژوهش در علوم ورزشي) اطلاعات شماره: زمستان 1391 , دوره 4 , شماره 16 ; از صفحه 143 تا صفحه 155 . عنوان مقاله: بررسي رضايت مندي مشتريان باشگاه هاي بدن سازي خصوصي و دولتي شهر گرگان نویسندگان: سلامت ندا*, فراهاني ابوالفضل, گودرزي محمود آدرس: * چکیده: اين تحقيق با هدف بررسي رضايت مندي مشتريان باشگاه هاي بدن سازي خصوصي و دولتي شهر گرگان انجام شد. ادامه حيات هر يک از سازمان هاي ورزشي در دنياي پررقابت امروز در گرو رضايت کامل مشتريان آن هاست. رضايت مشتري عامل تعيين چگونگي موفقيت سازمان هايي است که با مشتري ارتباط دارند؛ از اين رو اندازه گيري آن خيلي مهم است. تحقيق حاضر علي- مقايسه اي است. براي گردآوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روايي آن تاييد شد و پايايي آن توسط آلفاي کرونباخ 91.56 تعيين شد. جامعه آماري مورد بررسي در اين تحقيق، مشتريان باشگاه هاي بدن سازي خصوصي و دولتي شهر گرگان بودند که دست کم شش ماه سابقه فعاليت ورزشي داشتند. نمونه آماري 390 نفر از مشتريان بودند (175 مرد و 215 زن) که به طور تصادفي انتخاب شدند. براي تجزيه و تحليل اطلاعات از آمار توصيفي شامل فراواني، درصد، ميانگين و انحراف معيار و در آمار استنباطي از آزمون t، ANOVA، ضريب همبستگي کندال، کاي اسکوئر و من ويتني يو براي آزمون فرضيه ها و در سطح معني داري 0.05 استفاده شد . يافته هاي پژوهش نشان مي دهد تفاوت معني داري در رضايت کلي مشتريان باشگاه هاي بدن سازي خصوصي و دولتي وجود دارد (p=0.001). همچنين در رضايت مشتريان از تجهيزات و محيط فيزيکي، شهريه و دسترسي به باشگاه و کيفيت کارکنان نيز تفاوت معني داري وجود دارد (p=.001)، (p=0.001)،(p=0.03) به طوري که رضايت مشتري در خصوص اين عوامل در باشگاه هاي خصوصي بيشتر از باشگاه هاي دولتي است. در رضايت مشتريان از عوامل سلامت، اجتماعي و برنامه هاي تمريني در باشگاه هاي بدن سازي خصوصي و دولتي تفاوت معني داري مشاهده نشد. همچنين در هيچ يک از عوامل رضايت تفاوت معني داري بين زنان و مردان مشاهده نشد و تنها اختلاف معني دار بين دو گروه مردان و زنان هدف و انگيزه آنان از شرکت در باشگاه هاي بدن سازي بود که هدف مردان بيشتر آمادگي جسماني (%30.9) و قهرماني (%21.1) بود، ولي هدف زنان سلامتي (%74) و کنترل وزن (%74)، آرامش (%42.8) و اجتماعي شدن (%27.9) بود. کلید واژه: بازاريابي(Q2)رضايت مندي مشتري(Q2)باشگاه بدن سازي خصوصي و دولتي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: برندساختار بازارانتقال قیمتواردات ارجاعات: مقايسه رضايتمندي مشتريان باشگاه هاي بدنسازي خصوصي و دولتي مردان شهر تهران بررسي وضعيت باشگاه هاي ورزشي خصوصي شهر ايلام با تاکيد بر اشتغال زاييبررسي نظرهاي مشتريان سالن هاي بدنسازي بانوان شهر اصفهان بررسي عوامل موثر بر افزايش بهره وري سازمان هاي ورزشي شهر اصفهانبررسي شيوه هاي افزايش بهره وري اماکن، تاسيسات و تجهيزات ورزشي بررسي رضايت مندي مديران تربيت بدني دانشگاه هاي كشور از نحوه ارايه خدمات فدراسيون پزشكي ورزشي به دانشجويان ورزشكار آسيب ديده مقالات نشریه ای مرتبط: مقايسه رضايتمندي مشتريان باشگاه هاي بدنسازي خصوصي و دولتي مردان شهر تهران مقايسه کيفيت خدمات با رضايت مندي مشتريان مرد و زن باشگاه هاي بدن سازي خصوصي شهرستان شاهرودبررسي و مقايسه رضايت مندي مشتريان زن باشگاه هاي بدنسازي خصوصي و دولتي شهر تهرانمقايسه کيفيت خدمات ارائه شده در باشگاه هاي ورزشي (بدنسازي و آمادگي جسماني) دولتي و خصوصي شهر تهران از ديدگاه مشتريانبررسي و مقايسه رضايت مندي مشتريان زن باشگاه هاي بدنسازي خصوصي و دولتي شهر تهران مقالات همایشی مرتبط: تعیین رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در باشگاه های بدنسازی شهر شیرازشناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان در باشگاه های خصوصی استان قزوینبررسی موانع و مشکلات باشگاه های ورزشی دولتی وابسته به اداره کل ورزش و جوانان (مطالعه موردی باشگاه های ورزشی استان اردبیل)مقایسه رضایتمندی مشتریان از امکانات ورزشی باشگاه های بدنسازی دولتی و خصوصی شهر همدانارتباط کیفیت خدمات و روش های قیمت گذاری با رضایت مندی مشتریان باشگاه های پرورش اندام شهرستان لاهیجان ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 135 آخرین های بلاگ شماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگل ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی