برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1392 , دوره  7 , شماره  3 ; از صفحه 199 تا صفحه 204 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي نقش اضطراب رياضي بر عملکرد در درس رياضي و نقش جنسيت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سمنان
 
چکیده: 
اضطراب رياضي از عواملي است که عملکرد در درس رياضي را تحت تاثير قرار مي دهد. اين اضطراب علاوه بر عوامل فردي و محيطي از عوامل فرهنگي و نقش جنسيتي نيز تاثير مي پذير د. در اين مقاله سعي شده تا تاثير اين عوامل بر عملکرد در درس رياضي مورد بررسي قرار گيرد. بدين منظور پژوهشي توصيفي از نوع همبستگي انجام شد.جامعه آماري عبارت بود از کليه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه سال اول، دوم، سوم (رشته انساني) مدارس دولتي و غير دولتي شهرستان دامغان، که در سال 1389-90 مشغول به تحصيل بوده اند. حجم نمونه شامل 300 نفر بود که 150 نفر آنها را دانش آموزان دختر و 150 نفر آنها را دانش آموزان پسر تشکيل مي دادند. نمونه ها با روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شدند. جهت سنجش اضطراب رياضي دانش آموزان از مقياس اضطراب رياضي، چيو و هنري 1990 استفاده گرديد. اين مقياس داراي چهار بعد (اضطراب ارزيابي رياضي، يادگيري، حل مساله، معلم ) است. نتايج تحقيق نشان داد که از بين مولفه هاي اضطراب رياضي، تنها اضطراب يادگيري رياضي توانست عملکرد در درس رياضي را پيش بيني کند، اما تفاوت ميان دانش آموزان دختر و پسر در اضطراب رياضي معنادار نبود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ترابی، س.، و محمدی فر، م.، و خسروی، م.، و شایان، ن.، و محمدجانی، ه. (1392). بررسی نقش اضطراب ریاضی بر عملکرد در درس ریاضی و نقش جنسیت. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 7(3), 199-204. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190723



Vancouver : کپی

ترابی سیدسعید، محمدی فر محمدعلی، خسروی معصومه، شایان نسرم، محمدجانی هیوا. بررسی نقش اضطراب ریاضی بر عملکرد در درس ریاضی و نقش جنسیت. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1392 [cited 2022January17];7(3):199-204. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190723



IEEE : کپی

ترابی، س.، محمدی فر، م.، خسروی، م.، شایان، ن.، محمدجانی، ه.، 1392. بررسی نقش اضطراب ریاضی بر عملکرد در درس ریاضی و نقش جنسیت. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 7(3), pp.199-204. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190723.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1408 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی