برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران بر اساس مدل EFQM

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

ارزيابي عملکرد سازمان به طور جامع و در خور اعتماد همواره يکي از دغدغه هاي اصلي ذينفعان و مديران سازمان مي باشد. زيرا ارزيابي عملکرد مي تواند باعث آگاهي از ميزان پيشرفت در بهبود عملکرد هر سازمان بويژه واحدهاي خدماتي گردد، و در نتيجه انگيزه و فرصت لازم براي ارتقا کيفيت عملکرد ساختارهاي خدماتي و يا توليدي را ايجاد نمايد. رويکرد اعطا جوايز ملي کيفيت و سرآمدي سازمان بر اين واقعيت تاکيد دارد که بقا در رقابت جهاني، مستلزم بهبود عملکرد در مقياس جهاني است. مدل تعالي سازماني EFQM به عنوان يک ابزار فراگير و نگرش جامع به تمامي زواياي سازمانها، به کمک مديران مي آيند تا آنها را در شناخت دقيق تر سازمان تحت امر خود ياري نمايند. پژوهش انجام شده بر اين اساس پايه گزاري شده است، تا عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران که يکي از واحدهاي خدماتي استان مازندران به شمار مي آيد را بر مبناي حوزه هاي توانمندسازها و نتايج مدل EFQM، مورد ارزيابي قرار دهد و زمينه هاي قابل بهبود را در آنها شناسايي نمايد. اين پژوهش و هدف پيش رو، با روش تحقيق توصيفي از نوع زمينه يابي انجام گرديده است و جامعه آماري آن شامل معاونين، رئيس گروه ها و کارشناسان مسوول سازمان آموزش و پرورش استان مازندران، به تعداد 64 نفر و به صورت سرشماري بوده اند. براي جمع آوري اطلاعات از ابزار پرسشنامه استاندارد EFQM استفاده شده و به منظور تجزيه و تحليل داده ها از شاخص هاي آمار توصيفي بهره گرفته شده است. نتايج تحقيق نشان داده است، که در مجموع سازمان توانسته است در حوزه توانمندسازها به %51 و در حوزه نتايج به %39 از اهداف و نتايج مطرح شده در مدل EFQM دست پيدا کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مجیبی میکلایی، ت.، و ایمان خان، ن.، و عرب، و. (1391). ارزیابی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران بر اساس مدل EFQM. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), 9(ویژه نامه), 103-112. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190516



Vancouver : کپی

مجیبی میکلایی تورج، ایمان خان نیلوفر، عرب وحید. ارزیابی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران بر اساس مدل EFQM. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management). 1391 [cited 2021May11];9(ویژه نامه):103-112. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190516



IEEE : کپی

مجیبی میکلایی، ت.، ایمان خان، ن.، عرب، و.، 1391. ارزیابی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران بر اساس مدل EFQM. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), [online] 9(ویژه نامه), pp.103-112. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190516.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 484 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی