4 SID.ir | بررسي بازار تجاري محصولات صنايع پوشاک و نساجي ايران

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي بازار تجاري محصولات صنايع پوشاک و نساجي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اصلي از اين مقاله آن است که با توجه به افق ترسيم شده براي توسعه صادرات بر اساس اطلاعات تجاري طي دوره 1379- 1385 نشان دهيم که در طول سال هاي مورد بررسي، کدام زيربخش هاي صنعتي در صنايع پوشاک و نساجي توانسته اند بهترين عملکرد را از منظر شاخص هاي تجاري و جايگاه بازار داشته باشند. اين تحقيق يک مطالعه اسنادي و کتابخانه اي بوده که در آن از شاخص هاي مزيت نسبي آشکار شده، شاخص تحليل سهم بازار و پلان تجاري در راستاي تحليل بازار اين محصولات استفاده شده است. با توجه به بررسي هاي صورت گرفته صنايع «نخ داراي %85 يا بيشتر، پشم يا موي نرم حيوان»، «نخ چند لايه کابله، با حداقل %85 الياف غيريکسره»، «پارچه تار و پود باف، چاپ شده با کمتر از %85»، «نخ و طناب کائوچوئي، پوشانده شده با منسوج»، «لباس به صورت دست، مردانه يا پسرانه، کشباف»، «ژاکت و ژاکت ورزشي، مردانه يا پسرانه، کشباف» و «شال، اشارپ، دستمال گردن، چادر و روسري، مقنعه» از داراي بهترين عملکرد در زمينه شاخص هاي تجاري بوده اند. مضاف بر اين، بيشتر زيربخش هاي صنعتي مرتبط با پوشاک و نساجي حضور فعالي در بازارهاي عراق، افغانستان، ترکيه، امارات متحده عربي و آسيا ميانه داشته اند.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 447
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی