برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  9 , شماره  27 ; از صفحه 107 تا صفحه 121 .
 
عنوان مقاله: 

متغيرهاي تعيين کننده تصميمات انتخاب خودرو خانوار (شواهدي از ايران به عنوان يک کشور در حال توسعه)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، گروه مدیریت و حسابداری، شهر کرج، ایران
 
چکیده: 

فرآيند انتخاب خودرو در خانوارها شامل چهار تصميم کليدي مي باشد. تعداد خودروهاي تحت تملک يک خانوار، نوع خودرو، اندازه خودرو و منشا برند خودرو. و از برنامه ريزان بازاريابي انتظار مي رود تا درک مناسبي در خصوص اين فرآيند ايجاد نمايند. هدف از اين تحقيق، توسعه يک مدل غيرتجمعي براي اولين بار در ايران به عنوان يک کشور در حال توسعه بمنظور تبيين روابط بين تصميم هاي انتخاب خودرو خانوار و عوامل مشخص تعريف شده شامل انتظارات کليدي مشتريان، ويژگيهاي خودروها، روشهاي فروش، برند ترجيحي و ساير متغيرهاي دموگرافيکي مانند سن و جنس و درآمد مي باشد. بر اساس تحقيق ميداني انجام شده در شهر تهران در قلمرو زماني 1386 و 87 براي خريداران خودروي جديد، مدل لاجيت چندجمله اي (و مدل لاجيت سلسله مراتبي در خصوص انتخاب نوع خودروي خانواده) توسعه يافته است. همچنين اثر بخش بندي تصميم گيران يا مشتريان بر رفتار انتخاب خودرو مورد بررسي واقع شده و نهايتا بر اساس يک مدل مفهومي اوليه، مدل نهايي در برگيرنده متغيرهاي موثر بر تابع مطلوبيت اين چهار تصميم کليدي همراه با ضرايب آنها ارايه شده است. نتايج اين مدل چشم انداز مناسبي را براي سياست گذاري در خودروسازان و همچنين برنامه ريزان بازاريابي به منظور درک بهتر مشتريان هدف و توسعه استراتژيهاي بازاريابي مناسب فراهم مي آورد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مومنی، ح. (1391). متغیرهای تعیین کننده تصمیمات انتخاب خودرو خانوار (شواهدی از ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), 9(27), 107-121. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190424



Vancouver : کپی

مومنی حسینعلی. متغیرهای تعیین کننده تصمیمات انتخاب خودرو خانوار (شواهدی از ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management). 1391 [cited 2021May09];9(27):107-121. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190424



IEEE : کپی

مومنی، ح.، 1391. متغیرهای تعیین کننده تصمیمات انتخاب خودرو خانوار (شواهدی از ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), [online] 9(27), pp.107-121. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190424.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی