برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  9 , شماره  27 ; از صفحه 85 تا صفحه 94 .
 
عنوان مقاله: 

تحليلي بر بازاريابي گل و گياهان زينتي در ايران: مطالعه موردي استان مازندران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قائمشهر، گروه اقتصاد کشاورزی، قائمشهر، ایران
 
چکیده: 

در اين تحقيق، بازاريابي چهار رقم گل و گياه زينتي استرليزيا، اسپاراگوس، کاج لاوسون و شمشاد توپي در استان مازندران که يکي از قطب هاي اصلي توليد گل در کشور است مورد بررسي قرار گرفت. اطلاعات اين تحقيق از طريق تکميل پرسش نامه از 25 توليدکننده، 8 عمده فروش و 12 خرده فروش (گل فروش) جمع آوري گرديد و بر اساس اين اطلاعات، شاخص هاي حاشيه بازاريابي، سهم عوامل بازاريابي، کارايي بازاريابي و ضريب هزينه بازاريابي محاسبه شد. نتايج نشان داد که کارايي قيمتي و کارايي تکنيکي (فني) براي گل استرليزيا در مسير بازاررساني به ترتيب برابر 59 و 74 درصد، براي رقم اسپاراگوس معادل 57 و 59 درصد، براي رقم شمشاد توپي برابر 74 و 73 درصد و براي رقم کاج لاوسون نيز معادل 59 و 58 درصد مي باشد. بر اساس يافته هاي شاخص ارزش افزوده، به ازاي هر 100 ريال هزينه خدمات بازاريابي، 144 ريال براي استرليزيا، 133.3 ريال براي اسپاراگوس، 286.36 ريال براي شمشاد توپي و 144.4 ريال براي کاج لاوسون ارزش افزوده ايجاد مي شود. نتايج محاسبه حاشيه بازاريابي براي انواع مختلف گل نشان داد که حاشيه عمده فروشي و خرده فروشي گل اسپاراگوس به ترتيب برابر 15000 و 20000 ريال و حاشيه عمده فروشي و خرده فروشي کاج لاوسون به ترتيب برابر 10000 و 12000 ريال مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نوروزی، ق.، و یدالهی، ج.، و ذوالفقاریان، ق. (1391). تحلیلی بر بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران: مطالعه موردی استان مازندران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), 9(27), 85-94. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190404



Vancouver : کپی

نوروزی قاسم، یدالهی جابر، ذوالفقاریان قاسم. تحلیلی بر بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران: مطالعه موردی استان مازندران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management). 1391 [cited 2021May14];9(27):85-94. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190404



IEEE : کپی

نوروزی، ق.، یدالهی، ج.، ذوالفقاریان، ق.، 1391. تحلیلی بر بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران: مطالعه موردی استان مازندران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), [online] 9(27), pp.85-94. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190404.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 238 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی