برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  9 , شماره  27 ; از صفحه 35 تا صفحه 49 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي عوامل تاثيرگذار بر رفتار خريد سبز دانشجويان ايراني (مطالعه موردي: دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف پژوهش شناخت، تعيين و بررسي ويژگي هاي مصرف کنندگان با رفتار خريد مطلوب زيست محيطي (رفتار خريد مصرف کننده سبز) و عوامل موثر بر رفتار خريد آنها مي باشد. به عبارتي هدف تحقيق، پاسخگويي به اين سوال است که چه عواملي بر رفتار خريد سبز مصرف کننده تاثير مي گذارد و همچنين ميزان تاثير آنها چقدر است. روش پژوهش پيمايشي است که در آن 18 متغير مستقل در چهار بعد عوامل جمعيت شناختي، دانش زيست- محيطي، ارزش و نگرش انتخاب شده است. اطلاعات مورد نياز از طريق طراحي و توزيع يک پرسشنامه با ساختار مستقيم در بين جامعه آماري (دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين) در تابستان 1390 تهيه شده است. حجم نمونه نيز 418 نفر مي باشد. از بين چهار بعد مذکور، فقط بعد ارزش بر رفتار خريد سبز جامعه آماري تاثير دارد. در سطح متغيرها نيز متغيرهاي تعهدات مذهبي، جمع گرايي، اهميت رفتارهاي زيست محيطي و سختي رفتارهاي زيست محيطي تاثير دارد. محدوديت هاي پژوهش: مهم ترين محدوديت اين است که متاسفانه بازاريابي سبز و مباحث مربوط به آن، چندان رواج ندارد و اقبال عمومي کمي نسبت به اين موارد وجود دارد. اين موضوع در مرحله جمع آوري داده ها، فرآيند تحقيق را تا حدودي دشوارتر کرد. نتايج اين پژوهش، سازمان ها و شرکت ها را براي توسعه، ترويج و ارتقاء رفتارهاي مطلوب زيست محيطي مصرف کنندگان (از جمله ترويج خريد محصولات سبز) راهنمايي مي کند. به غير از بديع بودن موضوع پژوهش، مدل تحقيق نيز يک مدل جديد و بر مبناي بررسي مطالعات متعدد مي باشد. همچنين متغير تعهدات مذهبي و تاثير آن بر رفتار خريد سبز براي اولين بار در اين پژوهش بررسي شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عباسی، ج.، و عنایتی، غ.، و رهبری، م. (1391). بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید سبز دانشجویان ایرانی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), 9(27), 35-49. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190391



Vancouver : کپی

عباسی جواد، عنایتی غلامرضا، رهبری محسن. بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید سبز دانشجویان ایرانی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management). 1391 [cited 2021May13];9(27):35-49. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190391



IEEE : کپی

عباسی، ج.، عنایتی، غ.، رهبری، م.، 1391. بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید سبز دانشجویان ایرانی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), [online] 9(27), pp.35-49. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190391.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 412 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی