برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تلويزيون و فرهنگ همگرايي رسانه اي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

همگرايي رسانه اي، درهم آميختن قالب هاي رسانه اي، و يک پارچه سازي آن ها در قالب هاي ديجيتال، تحول اصلي صنعت رسانه را به وجود آورده است. اين مقاله پس از تعريف همگرايي از نگاه متخصصان رسانه، نظريه «فرهنگ همگرايي» را به عنوان نظريه اي در معرفي چيستي رسانه هاي جديد معرفي مي کند. فرهنگ رسانه هاي جديد در سه مقوله تحرک، مشارکت، و هويت، مخاطبان را تغيير داده است. در اين مطالعه با بررسي انواع فعاليت هاي جديد مخاطبان تلويزيون در عصر همگرايي، تلويزيون را، در اين عصر، تلويزيون مشارکت معرفي مي کند و به اين سوال پاسخ مي دهد که آيا تلويزيون با اين فرهنگ مصرف مخاطبان «رسانه جديد» است؟ در نتيجه بيان مي شود که تلويزيون رسانه اي در حال تحول است که قالب هاي جديد آن را مي توان رسانه جديد به حساب آورد. تلويزيون براي ادامه حيات و رشد خود در فضاي همگرايي بايد بتواند با رسانه هاي جديد مانند اينترنت و شبکه هاي اجتماعي به تعامل برخيزد و بدين واسطه کنترل مخاطب بر جريان رسانه اي را افزايش دهد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 372 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی