برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير آميخته بازاريابي سبز بر تصميم خريد سبز مصرف کنندگان (مطالعه موردي: مصرف کنندگان محصولات لبني شرکت پگاه در شهرستان شيراز)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شیراز
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي نگرش مصرف کنندگان نسبت به آميخته بازاريابي سبز و تاثير آن بر تصميم خريد سبز مصرف کنندگان محصولات لبني شرکت پگاه فارس صورت گرفته است. بر اين اساس، نمونه اي مشتمل بر 385 نفر از مصرف کنندگان محصولات لبني شرکت مذکور به شيوه تصادفي طبقه اي متناسب با حجم هر طبقه، در مناطق نه گانه شهرداري شيراز انتخاب گرديده و بررسي شدند. مدل مفهومي تحقيق بر مبناي مطالعات نظري آميخته بازاريابي سبز و خريد سبز مصرف کننده، طراحي و بر مبناي آن، پرسشنامه اي طراحي گرديده و داده هاي مورد نظر جمع آوري گرديد. در نهايت با استفاده از مدل معادلات ساختاري به بررسي فرضيات تحقيق پرداخته شد و مشخص گرديد، هر يک از ابعاد تبليغ، توزيع و قيمت آميخته بازاريابي سبز بر خريد سبز مصرف کننده اثر مثبت و معناداري دارند، در حالي که محصول سبز بر خريد سبز مصرف کنندگان داراي تاثير منفي و غير معني داري است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رعنایی کردشولی، ح.، و اله یاری بوزنجانی، ا. (1391). بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر تصمیم خرید سبز مصرف کنندگان (مطالعه موردی: مصرف کنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه در شهرستان شیراز). تحقیقات بازاریابی نوین, 2(2 (پیاپی 5)), 165-180. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190357



Vancouver : کپی

رعنایی کردشولی حبیب اله، اله یاری بوزنجانی احمد. بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر تصمیم خرید سبز مصرف کنندگان (مطالعه موردی: مصرف کنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه در شهرستان شیراز). تحقیقات بازاریابی نوین. 1391 [cited 2021May14];2(2 (پیاپی 5)):165-180. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190357



IEEE : کپی

رعنایی کردشولی، ح.، اله یاری بوزنجانی، ا.، 1391. بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر تصمیم خرید سبز مصرف کنندگان (مطالعه موردی: مصرف کنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه در شهرستان شیراز). تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 2(2 (پیاپی 5)), pp.165-180. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190357.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 465 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی