برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارائه مدلي جهت تبيين ارزش ويژه نام و نشان تجاري بر مبناي خرده فروشان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خلیج فارس
 
چکیده: 

پژوهش هاي فراواني در زمينه بررسي ارزش ويژه نام و نشان تجاري از ديدگاه مصرف کنندگان انجام شده است. ولي پژوهشگران معدودي ارزش ويژه نام و نشان تجاري را از ديدگاه خرده فروشان بررسي کرده اند. در حالي که تعداد زيادي از محصولات مصرفي به صورت مستقيم به مصرف کنندگان نهايي فروخته نمي شوند، بلکه از طريق خرده فروشان و به صورت غير مستقيم به آن ها ارائه مي شوند. از سوي ديگر خرده فروشان توانايي تاثيرگذاري بر تصميمات خريد مصرف کنندگان را نيز دارا هستند. هدف از اين پژوهش بررسي ارزش ويژه نام و نشان بر مبناي خرده فروشان و همچنين شناسايي مولفه هاي کليدي تاثيرگذار بر آن بود. داده هاي مورد نياز از طريق توزيع پرسش نامه بين خرده فروشان کاشي و سراميک در استان يزد و شيراز جمع آوري شد. براي آزمون فرضيه هاي پژوهشي از مدل سازي معادلات ساختاري بر پايه روش حداقل مربعات جزئي استفاده شده است. نتايج پژوهش نشان مي دهند حمايت هاي توليد کننده، انتظارات مشتريان و مزاياي مالي از طريق افزايش رضايت از نام و نشان تجاري تاثير معناداري بر ارزش ويژه نام و نشان تجاري از ديدگاه خرده فروشان دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شاهبندرزاده، ح.، و ضیایی بیده، ع. (1391). ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر مبنای خرده فروشان. تحقیقات بازاریابی نوین, 2(2 (پیاپی 5)), 107-121. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190346



Vancouver : کپی

شاهبندرزاده حمید، ضیایی بیده علیرضا. ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر مبنای خرده فروشان. تحقیقات بازاریابی نوین. 1391 [cited 2021May10];2(2 (پیاپی 5)):107-121. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190346



IEEE : کپی

شاهبندرزاده، ح.، ضیایی بیده، ع.، 1391. ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر مبنای خرده فروشان. تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 2(2 (پیاپی 5)), pp.107-121. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190346.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 72 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی