برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ديدگاه هويت اجتماعي برند و تاثير آن در توسعه وفاداري به برند (مورد مطالعه: شرکت توليدکننده محصولات لبني کاله)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی تهران
 
چکیده: 

در سال هاي اخير، بحث و بررسي در خصوص برند جايگاه ويژه اي در محافل علمي و دانشگاهي و همچنين در حوزه کسب و کار يافته است. بسياري از محققان و مديران شرکت ها به اين نتيجه رسيده اند که با ارزش ترين دارايي يک شرکت در جهت بهبود فرايند بازاريابي، برند و دانش برندينگ است. با وجود اين، مفهوم هويت برند که عاملي درون سازماني و يکي از مهمترين مباحث در حوزه بازاريابي و برند است، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بر اين اساس، مطالعه حاضر با هدف بررسي تاثير هويت برند بر توسعه وفاداري به برند در صنعت مواد غذايي (محصولات لبني) صورت گرفته است. در تحقيق حاضر برند کاله (مربوط به شرکت توليد محصولات لبني کاله) که برند شناخته شده اي در سطح ايران است، جهت مطالعه انتخاب شد. به اين ترتيب، تمامي مشتريان محصولات کاله در کلان شهر تهران به عنوان جامعه آماري تحقيق و نمونه اي معادل 475 نفر جهت مطالعه انتخاب شد. اين پژوهش از نوع مطالعات پيمايشي بوده و براي جمع آوري داده ها نيز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جهت تجزيه و تحليل داده ها و تاييد مدل نيز از روش مدل سازي معدلات ساختاري (SEM) و تحليل عاملي تاييدي (CFA) استفاده شده است. يافته هاي تحقيق حاکي از اثر مثبت هويت برند بر وفاداري به برند و رابطه مستقيم اين دو بود. برند با هويت قوي منشا شکل گيري روابط بلندمدت ميان مشتري و شرکت گشته و وفاداري را در پي خواهد داشت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دهدشتی شاهرخ، ز.، و جعفرزاده کناری، م.، و بخشی زاده، ع. (1391). بررسی دیدگاه هویت اجتماعی برند و تاثیر آن در توسعه وفاداری به برند (مورد مطالعه: شرکت تولیدکننده محصولات لبنی کاله). تحقیقات بازاریابی نوین, 2(2 (پیاپی 5)), 87-105. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190344



Vancouver : کپی

دهدشتی شاهرخ زهره، جعفرزاده کناری مهدی، بخشی زاده علیرضا. بررسی دیدگاه هویت اجتماعی برند و تاثیر آن در توسعه وفاداری به برند (مورد مطالعه: شرکت تولیدکننده محصولات لبنی کاله). تحقیقات بازاریابی نوین. 1391 [cited 2021May11];2(2 (پیاپی 5)):87-105. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190344



IEEE : کپی

دهدشتی شاهرخ، ز.، جعفرزاده کناری، م.، بخشی زاده، ع.، 1391. بررسی دیدگاه هویت اجتماعی برند و تاثیر آن در توسعه وفاداری به برند (مورد مطالعه: شرکت تولیدکننده محصولات لبنی کاله). تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 2(2 (پیاپی 5)), pp.87-105. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190344.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 479 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی