4 SID.ir | بررسي تاثير کارآفريني و کسب و کار محوري بر نوآوري و ارزش مشتري

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير کارآفريني و کسب و کار محوري بر نوآوري و ارزش مشتري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت (مدیریت سیستم و بهره وری)، دانشگاه فردوسی مشهد
 
چکیده: 

امروزه سازمان ها بايد با تشخيص و بهره برداري از فرصت هاي كارآفرينانه ناشي از تغييرات محيطي نه تنها بقا بلکه رشد خود را نيز تضمين کنند. از اين رو، بايد به منظور حفظ بقاي خود از مزايايي رقابتي برخوردار باشند. از جمله اين مزاياي رقابتي، نوآوري و ارزش مشتري است که با توجه به اينکه مطالعات کمي به بررسي روابط ميان کارآفريني و ارزش مشتري پرداخته است لذا، در مطالعه حاضر با استفاده از روش تحقيق پيمايشي به بررسي اثرات بالقوه کارآفريني و کسب و کار محوري (يادگيري محوري، بازارگرايي و شيوه هاي منابع انساني) بر روي نوآوري و ارزش مشتري پرداخته شده است. جامعه آماري اين مطالعه متشکل از شركت هاي فعال در صنايع غذايي شهر مشهد بودند که با استناد بر فرمول کوکران، 83 مدير ارشد از ميان مديران شرکت هاي مورد مطالعه به عنوان نمونه تصادفي مطالعه در تحقيق مشارکت داشته اند. داده هاي به دست آمده به وسيله پرسشنامه هاي توزيع شده از طريق معادلات ساختاري و روش حداقل مربعات جزيي به کمک نرم افزار پي. ال. اس تجزيه و تحليل شد. نتايج حاصل از پردازش داده ها نشان داد که کارآفريني و مديريت منابع انساني مهمترين محرک هاي معنادار بر نوآوري و ارزش مشتري هستند. همچنين، يافته هاي تحقيق بر اين نکته تاکيد دارد که بازارگرايي يکپارچه نيز مي تواند به عنوان پيش بيني کننده نوآوري و ارزش مشتري در نظر گرفته شود. بنابراين، توفيق در اجراي صحيح اين عوامل موجب ارتقاي نوآوري و ارائه ارزش برتر به مشتريان خواهد شد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 271
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی